Razgovor Margarete Kern i Gala Kirna
Večerašnji razgovor se pomiče na 18.30 sati, te u odsutnosti Dr. Gala Kirna, koji je spriječen iz zdravstvenih razloga, će biti pročitan njegov tekst, a Margareta Kern će održati umjetnički govor, i odgovoriti na tekst, nakon čega će biti otvorena diskusija.Večerašnji razgovor će promisliti i kontekstualizirati trenutnu izložbu Margarete Kern u Galeriji VN pod nazivom 'Kome pripada svijet?' Naziv izložbe referira se na film 'Kuhle Wampe, oder: Wem gehört die Welt?', nastao 1931. g., a osmislio ga je kolektiv kojem je pripadao i Bertold Brecht. Tekst Gala Kirna 'Kuhle Wampe: Politics of Montage, De-montage of Politics' privukao je pozornost Margarete Kern tome filmu i tematici koju obrađuje, koja joj se učinila politički i formalno relevantna i nužna.
Razmišljajući o sličnostima i razlikama između krize 1930-ih i današnje krize (kapitala, reprezentacije, smišljanja slike) razgovor će se baviti pitanjima vezanim za reprezentaciju otpora i protesta. Stavljanjem tijela u/nutar slike, kroz seriju stop-motion animacija, radovi na izložbi će uokviriti razgovor, budući da razmišljamo o odnosu forme i sadržaja, nasilja, roda, ekrana, kamere, govora i tijela i postavljamo specifično pitanje kada slika i umjetnica/k počinju govoriti politički.
Izložba: Kome Pripada Svijet? traje do 24. listopada 2013.
Galerija VN, Ilica 163a, 10 000 Zagreb.
Radno vrijeme: ponedjeljak-petak 8-20h
subota 8-14h
Kome Pripada Svijet? je niz recentnih video-animacija u kojima Kern stavlja tijelo u centar slike, kao prostor propitivanja političke subjektivacije u vrijeme krize (kako krize kapitalizma tako i ekonomske krize). Naziv izložbe Kome Svijet Pripada? se referira na film Kuhle Wampe, oder: Wem gehört die Welt? proizveden 1931. od strane kolektiva koji je uključivao i Bertolta Brechta. Kroz način korištenja montaže, te kroz teme nezaposlenosti, krize, kolektiviteta i solidarnosti, ovaj film služi kao polazište radu Margarete Kern.
Kome Pripada Svijet? sastoji se od tri video rada - The State and/of the Body, The Body Economic i The Audience Member - animira tijela u akciji, koja pokušavaju govoriti i opirati se dok ih vuku iz mase okružene redovima policajaca. Crteži na osnovu fotografija već urezanih u kolektivnu imaginaciju, služe kao linije neslaganja, kontrole, okupacije i brisanja. Slojevi bivaju oguljeni, otkrivajući ‘ništa’ na ekranu, treperenja i prašinu. Crtež ženskog tijela biva izvučen iz gomile, oštro suprotstavljen vrisku zvona na burzi, gurajući nas iz tišine u nasilje spekulativne globalne ekonomije, dok bestjelesni glas pripovjedača indeksira dijelove tijela. Animacija grafikona sa NASDAQ burze oponašajući otkucaje srca, usporava i staje. Istovremeno čuje se poziv na zaustavljanje rada stroja od studentskog aktiviste Maria Savia (1964.). Guljenje, glitching i neuspjesi, svi ukazuju na mogućnost pukotine u sustavu, rez u kadru, otvor za drugu vrstu svjetla da se probije i bude animiran. Preko svakog reza, zvuka i linije, postavlja se pitanje: kada (i kako) slika (i umjetnica/k) počinje govoriti politički?
-----------------------------------------------
Gal Kirn (r. 1980, Ljubljana) doktorirao je na području političke filozofije (Sveučilište u Novoj Gorici). Bio je istraživač na Akademiji Jan van Eyck u Maastrichtu te znanstveni suradnik na Institutu za kulturološka istraživanja u Berlinu. Suurednik je knjiga Encountering Althusser (Bloomsbury, 2012.) s Peterom Thomasom, Sarom Farris i Katjom Dieffenbach i Yugoslav Black Wave Cinema and Its Transgressive Moments (JvE Academie, 2012.) s Dubravkom Sekulić i Žigom Testenom, te urednik knjige Postfordism and Its Discontents (JvE Academie, B-Books i Mirovni Inštitut, 2010.). Trenutno je na postdoktorskoj stipendiji zaklade Humboldt i radi na Sveučilištu Humboldt u Berlinu.
Margareta Kern (r. 1974., Hrvatska/Bosna-Hercegovina) je likovna umjetnica, koja kroz fotografiju, video, animacije, crteže i performanse ispituje odnos društvenog, političkog i osobnog prostora. Završila je Akademiju likovnih umjetnosti Goldsmiths College (1998), te magistrirala na Vizualnoj antropologiji i Slavistici, University College London (2010). Boravila je kao gostujuća umjetnica na Institutu interdisciplinarne umjetnosti Bath (2010), Milchhoff Studios Berlin (2009), i kao dobitnik Leverhulme potpore na Sveučilištu Durham (2012). Izlagala je na mnogim samostalnim i grupnim izložbama uključujući Necessary Journeys, Loteria!, Tate Modern; terms & conditions, INIVA (London); Over the Counter, Muzej suvremene umjetnosti (Budimpešta); GUESTures, Kapelica (Ljubljana) i SC Galerija (Zagreb), Izloženosti, Spa Port (Banja Luka), photomonth (Krakow) i trenutačno 54. Oktobarski Salon Beograd. Živi i radi u Londonu. www.margaretakern.com