Bestijarij elektroentiteta: Igra i lucidnost
Izložba
08.11.2022. - 28.11.2022.
Knjižnica Silvija Strahimira Kranjčevića
Početak događanja: 19:00
Galerija Prozori
Radiona.org Otvorenje izložbe održat će se u utorak, 15.11.2022. u 19 sati.
"Svaka igra može igrača u svako doba posve obuzeti. Opreka igra-zbilja često ostaje nerazrješiva. Manja vrijednost igre graniči s većom vrijednošću zbilje. Igra se promeće u zbilju i zbilja u igru. Ona se može uzvinuti u visine ljepote i svetosti gdje zbilju ostavlja daleko pod sobom."
Johan Huizinga
Izložba iz serije Bestijarij elektroentiteta pod nazivom Igra i lucidnost bavi se hibridnim umjetnostima i maker kulturom kroz prizmu aktivne interakcije s tehnologijom. Radionin strojni bestijarij uključuje imaginarij karakterističan za medijske teritorije koje povezuju tanke linije su-kreacije između različitih interdisciplinarnih područja te načina na koji posjetitelji interpretiraju tehnološku stvarnost.
Članovi Radioninog kolektiva koriste tehnologiju kao jezik i alat za izražavanje ideja te kontinuiranu razmjenu mišljenja u formi interakcije i participacije s posjetiteljima izložbe. Elektroentiteti i digitalne zvijeri dolaze iz računalnog i strojnog svijeta kao potomci mehaničkih nevjesti Marschalla McLuhana, nastajući kao plod suradnje između tehnologa i umjetnika kroz zajednički proces kreiranja artefakata.
Otpor prema tehnologiji u današnje je doba potpuno besmislen. No, ono što ne gubi smisao, svakako je način na koji promatramo tehnološke pojave, njihovo demistificiranje, propitivanje, sustvaranje i ubacivanje u vlastiti prostor i proces promišljanja: artefakta, uređaja, pomagala, igračke, entiteta, stroja, mašine ili zvijeri. Da navedemo najčešće priloge kojima atributiramo tehnološke izume iz naše svakodnevice.
Kako bismo bolje razumjeli pojave i entitete koje stvaramo kroz različita digitalna i elektronička sučelja, potrebno je komunicirati s istima specifičnim programskim jezicima i protokolima, sastavljati ih ili rastavljati te ponovno preslagivati sa svrhom razumijevanja procesa stvaranja i onog što se zbiva pred nama.
Naš se odnos s tehnologijom stvara i u zrcaljenju nas samih u načinima na koji ju osmišljavamo, stvaramo, koristimo ili uništavamo. Ono je svakako zrcalo nas samih, civilizacije i stanja društva.
Ovo je poziv na igru, pravo na pokušaj i pogrešku, uranjanje u jednostavnost digitalne i analogne binarnosti tehnoloških sučelja, nespretnost, tehnološku nostalgiju, digitalnu empatiju i pokušaj stvaranja novih odnosa s tehnologijom.
(iz predgovora, Deborah Hustić)
Izlažu: Igor Brkić, Paula Bučar, Ivan Decker (Gradionica), Zvonimir Domazet, Angelo Jacobo, Davor Jadrijević, Deborah Hustić, Sandra Maglov, Goran Mahovlić, Marvin, Mario Pavlić, Damir Prizmić
Kustosica: Deborah Hustić
Kustosica Galerije Prozori: Petra Dolanjski Harni
Dizajn: Leo Kirinčić
Organizatori:
Radiona / Galerija Prozori
Podržali:
Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske
Grad Zagreb
*Johan Huizinga, Homo Ludens: O podrijetlu igre, prijevod Ante Stamać, Truda Stamać, Naprijed, 1992., str. 15.