AAVV
AAVV - Sve što se događa mora biti poznato
Koncepcija: Aksioma – Institut for Contemporary Art, LjubljanaUmjetnice: Sara Bezovšek, Nika Ham, Dorotea Škrabo
Sve što se događa mora biti poznato moto je SeeChangea, potpuno nove usluge distribuiranog nadzora koju je pokrenula fiktivna kompanija posvećena društvenim mrežama The Circle, koju je osmislio američki romanopisac Dave Eggers u svom istoimenom bestseleru 2013. Prema The Circleu tajne su laži, dijeljenje je brižnost, a privatnost je krađa. Je li taj etos ekstreman ili točan prikaz etosa glavnih tvrtki posvećenih društvenim mrežama koje oblikuju naš suvremeni online okoliš?
Sve što se događa mora biti poznato grupna je izložba koja prikazuje radove triju mladih slovenskih umjetnica čiji radovi su bili selektirani i producirani u okviru U30 poziva koji Aksioma provodi od 2013. Jedna linija koja se jasno očituje, a koju Aksioma sustavno podržava, je linija utjecaja odrastanja s internetom, društvenim mrežama, pametnim telefonima na produkciju i diseminaciju vizualne umjetnosti. Što znači postati profesionalni proizvođač medija i slika za generaciju koja je stasala u doba kada je pristupačnost sredstava produkcije i distribucije pretvorila sve ljude u producente, distributere i konzumente slika? Baviti se vizualnom umjetnošću u suvremenim uvjetima informacijske preopterećenosti? Raditi na umjetničkim objektima koja trebaju trajati u okolišu koji je dizajniran za beskonačno skrolanje i za kratkotrajnu pozornost? Čak i prije no što su aktivni i prepoznati kao umjetnici, digitalni domoroci koriste digitalne sprave i participiraju u ekonomiji društvenih mreža; razvoj njihovih umjetničkih ličnosti uglavnom tek slijedi oblikovanje i konstrukciju njihovih online persona. Na koji način to utječe na njihov rad?
Izložba po prvi puta predstavlja u inozemstvu rad triju slovenskih umjetnica te generacije. Dorotee Škrabo, Sare Bezovšek i Nike Ham. Educirana u području umjetnosti i dizajna Dorotea Škrabo shvaća produkciju slika kao performativnu gestu na način da umjetnička djela ne možemo shvaćati kao autonomne artefakte, već tragove umjetnika; a gledatelji nisu konzumenti završenih artefakata već aktivni sudionici procesa koji je u tijeku. Njeni posljednji radovi se fokusiraju na beznačajnost instantnog konzumiranja online slika i na popularizaciju praksi remiskiranja i činjenjem prepoznatljivim postojećeg sadržaja, uključujući povijesna remek - djela. Na svojoj samostalnoj izložbi u Aksiomi koja se odvila prošle godine, pozvala je publiku da pojedu slike otisnute na tortama, na taj način se poigravši s Leonardovom prepoznatljivom slikom Mona Lise čije lice i ruke je prikazala.
U svojim video radovima i grafikama Sara Bezovšek pokazuje interes za ekstremno nasilje i strahove ljudi na internetu i društvenim mrežama, kao i za slatke i duhovite teme. Ona radi s vizualnim elementima koje dijele mlađi korisnici komunicirajući na platformama za društveno umrežavanje kao što je Facebook, putem emotikona, memova, slika ekrana i you tube videa. Ona prikazuje Internet koristeći internetska sredstva izražavanja.
Obrazovana kao slikarica i aktivna u tom polju, Nika Ham dijeli svijest svoje generacije o životu kao performansu u tijelu koji igramo pod budnim okom sveobuhvatnog, distribuiranog, raznorodnog nadzornog aparata, koji čine nadzorne kamere, mrežne kamere, pametni telefoni i mrežni kolačići. U projektu produciranom unutar U 30 platforme, ona je sakupljala i koristila snimke unutarnjeg nadzornog sustava muzeja suvremene umjetnosti u kojemu je radila neko vrijeme. Kad nitko nije bio prisutan, Ham je plesala i izvodila performans za kameru.
Biografije:
Sara Bezovšek (1993.) je slovenska vizualna umjetnica. Obrazovala se i radila u polju grafičkog dizajna, no njeni drugi interesi uključuju fotografiju, nove medije i video-art. Diplomirala je vizualne komunikacije pri Akademiji za umjetnost i dizajn pri ljubljanskom Sveučilištu, gdje trenutačno završava master studije. Istražuje utjecaj internet kulture, društvenih mreža i desktop sučelja na vizualnu kulturu danas. Njena recentna istraživanja iz pozicije vizualne umjetnosti prikazuju internet kao živi prostor, koristeći sredstva interneta i na taj način prisvajajući kulturu remiksiranja koja je postala istinsko generacijsko sredstvo komunikacije. Sudjelovala je u brojnim grupnim izložbama poput Razumeti fotografijo, Mikado galerija, Ljubljana (2013.), Vodnikova domačija, Ljubljana (2015.), 100 godina Leica, Dubrovnik (2014.), Bodi črka - postani beseda! Vodnikova domačija, Ljubljana (2015), ALUO LXX. Preteklost, sedanjost, prihodnost, Jakopič gallery, Ljubljana (2016.). Godine 2018. dobila je nagradu Prešern Akademije umjetnosti i dizajna za mobilnu aplikaciju “Znam”.
Nika Ham (1991.) je diplomirana slikarica koja trenutačno zavšava master studije pri Akademiji za umjetnost i dizajn u Ljubljani. Studirala je na Winchester School of Art u Velikoj Britaniji i sudjelovala je na mnogim grupnim i samostalnim izložbama. Od 2016. godine radi kao umjetnička direktorica filmskog festivala LET’S CEE u Beču. Istovremeno radila je u Muzeju moderne umjetnosti u Ljubljani na odjelu posvećenom umjetnosti Laibacha. Posljednjih nekoliko godina preusmjerila je svoj umjetnički fokus prema video i digitalnoj umjetnosti.
Dorotea Škrabo (1992.) je vizualna umjetnica rođena u Rijeci koja trenutačno živi i radi u Ljubljani, a primarno se bavi fenomenom fotografije i videa na internetu. Njena istraživanja fokusirana su na nove medije, popularnu kulturu i umjetnost, posebno kroz ograničenja društvenih mreža. Ona kontinuirano proizvodi kratke online video radove, u kojima razvija kritičku refleksiju spram popularnih trendova. Od 2015. ona je dio FrešTreš Art kolektiva. Radovi su joj izlagani u raznim grupnim izložbama u Sloveniji i inozemstvu, a 2014. je u Kinu Šiška održala svoju prvu samostalnu izložbu pod nazivom Skrabzi: A šalim se. Godine 2014. diplomirala je na području Grafike i interaktivne komunikacije pri Fakultetu prirodnih znanosti i inženjeringa te je nastavila studirati grafički dizajn pri Akademiji za umjetnost i dizajn u Ljubljani.