Biti učenik u Hrvatskoj u dugom 19. stoljeću
Izložba je prvi put postavljena u svibnju 2017. u Pompejanskoj dvorani Hrvatskog instituta za povijest u Zagrebu u sklopu međunarodnog znanstvenog skupa „Being a Student in the Habsburg Monarchy“. Otad je bila postavljena u više knjižnica, škola i muzeja.Tijekom dugog 19. stoljeća školstvo se u čitavoj Europi formira kao odgojno-obrazovni sustav koji postaje važan čimbenik odernizacije. Zbog toga se nastojalo učeničke školske prakse staviti u kontekst izgradnje modernog školskog sustava koji je do početka 20. stoljeća na sebe preuzeo funkciju sekundarne socijalizacije te se pokušava odgovoriti na pitanje kakav je bio odnos prema učenicima unutar hrvatskog školskog sustava. Tematizira se raznolike učeničke prakse i kulturno-antropološke aspekte školovanja kao što su učenički standard, učeničke bolesti, učenička disciplina, boravak u razredu, učeničke igre i rad učenika u školskom vrtu. Bavi se i socijalnim aspektom školstva (dostupnost škola, pismenost i društvena stratifikacija), rodnim aspektom školstva (spolna podjela škola i nastavnih programa, kulturološka konstrukcija poželjnih rodnih identiteta), intelektualnim aspektom školstva koji se promatra kroz školovanje gimnazijalaca, zatim ideologizacijom školstva koja se analizira kroz školske ceremonije i rituale, te instrumentalizacijom učenika tijekom Prvog svjetskog rata.