Čovjek & POLaroid

Izložba 14.12.2018. - 11.01.2019. Knjižnica Sesvete Početak događanja: 19:00 sati Galerija Oblok

Robert Gojević
rođen je 1968. godine u Zagrebu gdje živi i radi. Osnivač je i glavni urednik međunarodnog fotografskog časopisa BLUR magazine. Isto tako, Robert Gojević je ilustrator, slikar i grafički dizajner. Kolekcionar je hrvatskih fotografija iz sredine 19. stoljeća. Nakon dugogodišnje promocije fotografa iz cijelog svijeta, organizacije samostalnih i grupnih izložbi, domaćih i međunarodnih, te žiriranja u domaćim i stranim natječajima fotografije, Robert Gojević se od 2015. godine počinje ozbiljnije fokusirati na vlastitu fotografsku karijeru. Specijalizirao se za rani fotografski proces iz sredine 19. stoljeća poznat pod imenom mokra ploča kolodija, kojim se rade unikatne, ručno izrađene fotografije na staklu ili metalu (ambrotipija / ferotipija) te kontakt pozitiv printeve (slani i albumeni print, cijanotipija, Van Dyke.) U radu se koristi i pinhole, analognom i instant Polaroid fotografijom.
U kratkom razdoblju osvojio je nekoliko nagrada te izložio svoje fotografije na grupnim i samostalnim izložbama. Tijekom  2017. i 2018. godine  dogovoreno je nekoliko samostalnih izložbi.


NAGRADE:
2016 PHOTODAYS Rovinj | prva nagrada, kategorija portreti
2016 37. Zagreb salon | Fotoklub Zagreb Honorable mention
2016 Salon fotografije Vinkovci 2016 | Grand prix
2017 Salon fotografije Čakovec | FIAP GOLD nagrada za kolekciju fotografija

GRUPNE IZLOŽBE:
2011 Galerija Badrov Zagreb
2016 Photodays u Rovinju
2016 Photodays u MUO Zagreb
2016 Mimara 37. Zagreb salon
2016 Salon fotografije Vinkovci
2017 Salon fotografije Čakovec

SAMOSTALNE IZLOŽBE:
2009 |“Duhovi vremena”| Foto galerija Lang Samobor
2017 | Rovinj | Batana
2017 | Vinkovci | Meraja (jesen)
2017 | Zagreb | Muzej grada Zagreba (zima)
2018 | Koprivnica | Muzej grada Koprivnice (proljeće)
2018 | Makina, Pula (u pripremi)
 
O izložbi
Polaroidi Roberta Gojevića snimljeni su u prostoru fotografskog studija. Zajedno s autografom portretiranog, jednim dijelom posjeduju osobine konvencionalne fotografije: mjesto, vrijeme i radnju. U Gojevićevom slučaju je to posjet fotografskom studiju i snimanje portreta u povijesnom procesu mokrog kolodija. Kontekst ponavljanja povijesti, posjet domu umjetnika i dolazak u fotografski studio, inzistiranje na stvaranju prave komunikacije i druženju, ritualno je ponavljanje s elementima igre: dolazak u studio, razgovor uz kavu i čašu vina, opuštanje, povezivanje, ugoda trenutka… Gojevićevo inzistiranje na stvaranju osobnih (međuljudskih) odnosa i potenciranje rituala u kojem je fotografski studio prostor u kojem nema mjesta otuđenosti, užurbanosti, kroničnom nedostatku vremena. Radi se o kontekstu koji autorovim instant fotografijama daje potpuno novo značenje. Riječ je o promišljenom pospremanju vlastitih sjećanja, prekomjernom izlaganju informacijama usprkos. Portretirana lica Roberta Gojevića nisu bezimeni otuđeni modeli. Gojević inzistira na mjerilu ljudskosti i osjećaju povezanosti, a svoje Polaroid portrete suptilno povezuje sa kompleksnom realnošću koja se odvija u okrilju njegovog vlastitog doma. Slojevitost i posebnost izložbe fotografija Roberta Gojevića, još je jedan Gojevićev primjer konceptualnog povezivanja prostora i vremena sa meta-jezikom fotografskog procesa. U ovom slučaju je to instant fotografija u kojoj je naglašen kontekst povijesti suvremene fotografije. Izložbu portreta »ČOVJEKI I POLaroid« možemo sagledati i kao »Robert Gojević feat Mark Sink«. To je na neki način postmodernističko povezivanje različitih slojeva, instant fotografije kao fotografskog procesa, dokumentarnog i analitičkog pristupa sabiranju portreta suvremenika iz vlastitog intelektualnog, kulturnog i umjetničkog miljea.
Draženka Jalšić Ernečić

http://www.robertgojevic.com/portfolio/polaroid-face-s/
http://www.robertgojevic.com/covjek-polaroid-izlozba/
http://www.robertgojevic.com/mark-sink-u-zagrebu/