Hrvatski velikani dječjim očima
Odabir boje i stil ukazuju na suvremeni doživljaj povijesnih ličnosti. Dječja vedrina i nesputanost dolazi do izražaja kroz eksploziju boja te vlastitu interpretaciju karaktera. Oživljavanje likova odvija se na individualnoj razini i svako dijete naglašava osobnost pojedine ličnosti pa njihovi portreti djeluju sanjivo ili pak snažno i dominantno. Autori radova su učenici viših razreda Osnovne Montessori škole "Barunice Dédée Vranyczany". Radovi su nastali na satu likovne kulture pod vodstvom prof. Ive Pasarić na temu hrvatski velikani iz područja znanosti i umjetnosti.Osnovna Montessori škola "Barunice Dédée Vranyczany" prva je Montessori škola u Republici Hrvatskoj, a smjestila se na zagrebačkoj Trešnjevci. Škola je dobila ime po barunici Dédée Vranyczany koja je 1934. godine u Zagrebu otvorila prvi Montessori vrtić. Nastava prati nastavni plan i program za osnovnu školu koji je propisalo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, no ostvaruje se prema Montessori metodi. Montessori metoda podrazumijeva učenje s pomoću posebno izrađenih Montessori didaktičkih materijala uz pripremljenoga učitelja i pripremljenu okolinu u kojoj dijete radi.
Rad je individualan, a to znači da učitelj svakom djetetu pristupa u skladu s njegovim ritmom i mogućnostima. Slika koju dijete dobiva kroz konkretne materijale koji su izloženi u učionici i dostupni svakomu učeniku prema njegovoj volji, dovodi ga do apstraktnih pojmova. Slobodni rad (tj. slobodni odabir rada) u Montessori školi zauzima središnje mjesto kao oblik učenja.
Slobodni rad podrazumijeva slobodu izbora predmeta i kretanja u pripremljenoj okolini, slobodu suradnje s drugim učenicima te samostalan odabir stupnja težine vježbe kao i samostalnu raspodjelu vremena. Takav oblik učenja prema svojem vlastitom unutarnjem nahođenju rezultira dubinskim znanjem i razvojem samouvjerenosti, samodiscipline i samostalnosti djeteta.
http://os-montessori-bdvranyczany-zg.skole.hr/