Ivana Ožetski: Oblici, silnice, formacije
Izložba
02.03.2019. - 18.03.2019.
Knjižnica Sesvete
Početak događanja: 4. ožujka u 19:00 sati
Galerija Oblok
Na otvorenju će biti demonstracija „Crtanja frekvencijama“.
Ivana Ožetski rođena je u Zagrebu 1971. godine. Nakon završene Škole primijenjene umjetnosti u Zagrebu, studirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu (nastavnički odjel, smjer slikarstvo) i diplomirala u klasi prof. Eugena Kokota. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. 2011. godine kao gostujuća umjetnica stvarala je u Rondo Studio Graz, na tromjesečnom rezidencijalnom boravku, gdje je započela projekt „Babel We Are Not Mad With You“. 2016. godine dovršila je poslijediplomski studij slikarstva i videa na Akademiji za likovnu umetnost in oblikovanje u Ljubljani, s magistarskom temom „Sjena i njezina boja“. Kao profesorica likovne kulture nekoliko je godina posvetila nastavničkom radu kojim se danas povremeno bavi kao samostalna likovna pedagoginja i voditeljica kreativnih radionica. Više godina radila je kao ilustratorica, scenografkinja i vanjska suradnica različitih produkcijskih kuća te je sudjelovala u izradi nekoliko dokumentarnih i igrano-dokumentarnih filmova, serija i TV emisija.
Uz stalno vraćanje crtežu i slikarstvu u klasičnom smislu, puno vremena posvećuje istraživanju novih područja likovnog izričaja, često kombinirajući nove tehnološke izazove s humanističko-duhovnim sadržajima kojima traži odgovore na izazove suvremenog svijeta. Do sada je izlagala na četrdesetak samostalnih i preko pedeset skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu.
Prirodni fenomeni i njihova vizualna transformacija već najmanje desetak godina zaokupljaju istraživačku maštu akademske slikarice Ivane Ožetski. Nakon ciklusa slikarskih i video-radova na temu sjene i njezine boje koju je autorica istraživala u sklopu magistarskog studija na ALU u Ljubljani, nove likovne izazove otvorilo je sudjelovanje u projektu Tesla - Mind From The Future (Zagreb, HDLU 2018.). Autoričino istraživanje prirodi inherentne, na izgled kaotične, no ipak, duboko smislene geometrijske strukture materije otvorilo je područje poveznica između stvaralačko-spoznajnih metoda umjetnosti i znanosti, napose fenomena zvuka i boje, stvaranjem likovnih zapisa pješčanih struktura, generiranih frekvencijom zvuka na metalnoj ploči.
U kontekstu takvih istraživanja, tijekom 2017. nastajali su Oblici – sfere, ciklus fragilnih prostornih konstrukcija od prirodnih materijala i boja. One zapravo ponavljaju strukture virusa kakve nalazimo u živoj prirodi (virus Hepatitisa B, Mozaični virus i td.) i otvaraju pitanja vrlo konkretnih korijena u beskrajnim nizovima formi organičke apstrakcije, pitanje svjesnosti i prepoznavanja uzoraka i formi koji su, prema riječima autorice „već unaprijed upisani u nama i samo je pitanje vremena i načina na koji ćemo ih osloboditi ...i transponirati u drugi medij“.
Na istom tragu 2018. započeo je i razvoj serije otisaka Silnice i formacije, koji se, riječima Ivane Ožetski „također priklanja ideji kako svi podaci o oblicima postoje utkani i zapisani u nama, a mi ih ponavljamo i reproduciramo prema unutarnjoj intuiciji, potrebi i trenutku“. Igra drvenim oblicima koji se u trenutku inspiracije počinju grupirati u formacije nalik na jata riba, rojeve pčela..., otkrivajući proces u sikronicitetu njihova kretanja, proces koji postoji u svijetu čiji smo dio i mi sami. Na razini umjetničke kreacije, taj proces čeka autorovu intervenciju kojom će se transponirati u neki novi medij…
Radovima nadahnutim promišljanjem unutarnje strukture geometrije prirode Ivana Ožetski likovno se udaljava od čistog oduševljenja slobodnom formom organičke apstrakcije da bi, kroz odškrinuta vrata prema svijetu ispod površine vizualnog, dotakla i ponovno otvorila uvijek aktualna pitanja i poveznice između čovjeka i prirode, znanosti i umjetnosti, fizičkog i metafizičkog, na rubu mogućnosti ili nemogućnosti konačne spoznaje svijeta beskonačnih promjena u kojima se ponavljaju i nižu čvrsti, jednostavni i stabilni oblici prirodnih struktura (prema B. Fuller, Dymaxion). U tim se oblicima, kao i u Ivaninim Silnicama i formacijama, otkriva trajna estetika dinamične forme koja zrači životom.
Vida Pust Škrgulja, povjesničarka umjetnosti
Program je sufinanciran sredstvima Grada Zagreba