Iz arhive penzića Jure
Juraj Kopač rođen je 1935. u Mrzljakima – Draganići. Fotografijom se profesionalno bavi od 1960. prvenstveno kao fotoreporter dokumentarne fotografije. U vremenu od 1960. do 1964. uz rad studira na Pravnom fakultetu u Zagrebu.I nakon diplome 1964. i dalje radi u Agenciji za fotodokumentaciju Hrvatske – Agefoto, do 1972. godine. Od te godine fotografija postaje hobi i dopunski rad u oblasti turističke i ekonomske propagande.
Po odlasku u mirovinu 1990. većinom snima za razglednice koje izdaje u vlastitoj nakladi putem firme FOTKO. Snimanje fotografija počinje na malom formatu aparatima Zorki i Leica (oko 1955.), te na srednjem formatu aparatom Rolleiflex, zatim Hasseblad, a potom na velikom formatu kamerom Linhof za potrebe ekonomske propagande.
Fotografije autora Jurja Kopača objavljivane su u monografijama, novinama (najčešće bez naznake imena autora) te na skupnim izložbama gospodarskog, turističkog i kulturnog karaktera u zemlji i inozemstvu.
Raspolaže bogatom arhivom diakolora s motivima iz cijele Hrvatske. Jedan je od prvih stanovnika naselja Travno.
O AUTORU PIŠE KOLEGICA I PRIJATELJICA LJERKA NJERŠ
Početkom 20. stoljeća, već od samog svog pronalaska, fotografija kao umjetnost počela je zanimati pojedince. Naravno, primarna njena zadaća bila je dokumentarnost, odnosno, mogućnost da sačuva trenutak vremena i povijesti.
Isto tako, potakla je mnoge stvaraoce da istaknu poetičnost i ljepotu u onom što ih je okruživalo i što su opažali. Fotografski opus zagrebačkog majstora fotografa Jurja Kopača obuhvaća vrijeme od preko 30 godina rada u tom mediju.
Tokom godina plodonosnog bavljenja dokumentarnom fotografijom autor je uvijek našao vremena i za umjetnički pristup, bilo da se radilo o snimanju portreta ili djela druge estetske vrijednosti.
Autor je tako otkrio svoju posebnu ljubav prema prirodi, posebno prema krajoliku. Ljepota i dramatičnost krajolika koji bi uočio gdje god se kretao, oduvijek je privlačila njegovu pažnju.
S oštrom opservacijom snima prirodu i život oko sebe i pretače ga u mnoštvo fotografija koje ostaju kao dokumenti. Posebno, kronologija događanja u krajoliku otkrila je detalje koji su bitni i koji se mijenjaju u svakom godišnjem dobu.
Izložba je priređena u okviru Kvartovske bibliografije