Između svjetova

Izložba 17.11.2020. - 17.12.2020. Knjižnica Podsused Leo Rostohar
Leo Rostohar desetljećima usputno slikajući, kroz dugo i unutarnje motivirano oblikovno okušavanje, ne samo da je stekao vrlo određen profil izvedbenog majstora, nego je i zauzeo čvrst stav afirmacije tradicionalnih metjerskih vrijednosti i slikarskog medija kao kontinuiteta i konstante gdje se izražava u okviru vizualnih umjetnosti.

Njegov smo rad imali priliku upoznati prije tri godine, u prostoru Knjižnice Podsused gdje se predstavio cikusom Oči širom otvorene, čije je simbolične asocijacije, upisivao u slike, spajajući neobične, znakove i predmete koji ne pripadaju općoj ikonografiji, već su izrazito osobni i privatni.

U košmaru jarkih boja i nijansi, gdje je klasičnom tehnikom ulja na platnu koristio preklapanje motiva, koji se pojavljuju jedan unutar drugog. Poput kubističkih tehnika spajao je i komponirao pojedine ulomke i oblike. Slike tog ciklusa bile su snažne kako u  živom koloru, tako i u kružnim dinamičnim linijama kompozicije, nabijenim razigranom energijom pokreta i vijugavim, kružnim linijama.

Odmaknuvši se od prethodnih, kao unutarnji poriv došao je na red niz slika rađenih iz mašte. Da li iskopanih iz dubine podsvijesti ili pak ishitrenih dosjetljivom kombinatorikom, manje je važno s obzirom na rezultat, a to je uvjerljiva fantazmagorija, homogena nadrealna vizija.

U slikama prigušuje paletu boja ali i dalje stvara dinamične kompozicije. Od ovozemnih svojstava zadržao je i povremeno uključuje predmete pojavnog svijeta: dijelova tijela, životinja, dijelove arhitekture ili pak opet oči, ali u svaku sliku unosi nadrealističku poetiku i tipologiju „ilustriranih snova“, koja su rezultat jednog sasvim originalnog viđenja.

Sposobnost reinterpretiranja pokazao je u slikama gdje prikazuje daleka prostranstva neizvjesnih i neobičnih prostora, znakova i predmeta koje dodaje uz figuraciju realističkog, ali opet simboličkog predznaka. Ovladavanje potpunim gotovo hiperrealnim metijerom pokazuje u portretima kojima, u ovom novom ciklusu, označava put dalje u ovladavanju nepoznatim teritorijem.
 
Magdalena Getaldić, povjesničarka umjetnosti