Kristina Kinkela Valčić: Dekonstrukcija: od (ne)poznatih krajolika do monokromije
Izložba
13.02.2023. - 10.03.2023.
Knjižnica Sesvete
Početak događanja: Otvorenje izložbe 17. veljače u 18 sati.
Galerija Oblok
U samom radu fokusiram se na process, a svi moji radovi nastali su spontano i impulzivno, gotovo na granici svjesnog i nesvjesnog. Oni su vizualna reprezentacija jednog ili više specifičnih trenutaka, emocija, vrijednosti, znanja, kontinuiranog stvaranja i otkrivanja sebe kao umjetnice i sebe kao jedinke. Taj dio sebe, taj trenutak kojeg oslobodim i prenesem na platno vrlo je intiman, čist i neponovljivo specifičan- poput svojevrsnog dnevnika emocija i vlastitog identiteta. Vjerujem da i promatrači taj prezentirani vizualni kod percipiraju na sebi svojstven i subjektivan način. Upravo apstrakcija dozvoljava neograničeno maštanje i na kraju svatko u nekom djelu prepozna jedan dio sebe.
Odrastajući na Kvarneru, čiji su prizori utkani u moju podsvijest, u naletu ekpresionističkog stvaranja oni izlaze na svijetlo dana u obliku višeslojnih nanosa boje. Ponekad su to harmonični krajolici, a ponekad monokromatske slike bogate teksture s djelomično reflektirajućim površinama. Tu se sukobljavaju melankolične večeri i romantični obzori s industrijskom slikom obližnje Rijeke.
Kristina Kinkela Valčić
Kristina Kinkela Valčić diplomirala je 2013. godine na diplomskom studiju Likovne pedagogije, Odjel kiparstva, na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci s temom „Interaktivna urbana skulptura“ pod vodstvom mentora izv. prof. Želimira Hladnika te stječe naziv magistre edukacije likovnih umjetnosti i kulture. Uz kontinuirano umjetničko djelovanje, apsolventica je poslijediplomskog doktorskog studija Hrvatske kulture na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. U kontinuiranom stvaralaštvu uz eksperimentiranje i istraživanje novih tehnika Kinkela Valčić bavi se isključivo apstraktnim slikarstvom.
Stvarajući u ekspresionističko-emocionalnoj maniri Kinkela Valčić prenosi svoje apstraktne mentalne mape koje se u svojim višeslojnim namazima raznih medija međusobno prožimaju, negiraju, nadopunjuju, koketiraju te zajedno tvore harmonične imaginarne krajolike. Ti krajolici nisu inspirirani stvarnim mjestima već unutarnjim emocionalnim stanjima pretočenim u vizualni oblik. Nastali oblici nisu unaprijed planirani već proizlaze i evoluiraju iz višeslojno prožetih, manje ili više transparentnih slojeva. Može se reći da je proces stvaranja vrlo intuitivan i intiman. To ukazuje na činjenicu da je u samom stvaranju rada od presudne važnosti identitet autorice i njezino unutarnje stanje. Nerijetko, u kontrastu sa slobodnim, gotovo organskim oblicima koristi snažne geometrijske oblike koji predstavljaju svojevrsne mentalne okvire koji nam se i u realnom svijetu nameću na isto neprirodan način. Rezultat dozvoljava promatraču da sam doživi i osjeti rad na svoj vlastiti način te ga potiče na maštanje i potpuno oslobađanje od realnosti.
U svom znanstvenom radu Kinkela Valčić propituje koncepcije kulturnih identiteta mikrolokalnih i lokalnih zajednica koji su u svojoj biti promjenjivi, fluidni i dinamični; oni se transformiraju pod utjecajem suvremenih potreba i proizlaze iz subjektivne predodžbe koju pojedinac gradi u odnosu s drugima. Na isti način, apstraktni, intuitivno nastali, intimni prikazi imaginarnih krajolika svoju bit ostvaruju u komunikaciji sa svojim promatračima koji pak na sebi svojstven, subjektivan način tumače i primaju prezentirane vizualne kodove.
Sudjelovala je na mnogim skupnim i samostalnim izložbama uz nekoliko priznanja. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU Rijeka i Zagreb) i online projekta Art ćakula.
Program je sufinanciran sredstvima Grada Zagreba.