Lucija Jelić i Petar Koši: Ego/Eros Sjecište
Izložba
27.05.2022. - 20.06.2022.
Knjižnica Sesvete
Početak događanja: Otvorenje izložbe u 19 sati.
Galerija Oblok
Izložba Ego/Eros Sjecište predstavlja mlade, netom diplomirane akademske kipare Luciju Jelić i Petra Košija. Lijepa, razumljiva, privlačna figurativna forma na tragu tradicionalnog kiparskog izražavanja već na prvi pogled opravdava i ukazuje na sustavnu i dobru akademsku naobrazbu mladih umjetnika kako u skulpturi/aktu tako i u crtačkoj vještini. Iza tog trenutačnog utiska stoje i slojeviti sadržaji paralelnih dvostrukih napetosti – univerzalne i osobne prirode. Tema koja je zaokupila umjetnike isprepliće intimne i subjektivne kušnje emotivnog naboja s trajnom suvremenom karakteristikom umjetnosti, a to je dijalog. Razgovor metajezikom, onim koji nastaje i razvija se bez prijevoda u druge medije, bez riječi. Samo likovnim jezikom.
Dijalog među umjetnicima u generalnom smislu podrazumijeva utjecaje, svjesne ili podsvjesne, slaganje i prihvaćanje ili neslaganje sa svim onima koji su oblikovali i likovno artikulirali svijet oko sebe. To je odnos prema umjetnicima koji su stvarali prije, utjecaj razdoblja, epoha, stilova, razgovor i komentiranje, odobravanje i odmjeravanje s cijelom povijesti umjetnosti jednako kao i sa suvremenicima. To bi trebala biti svrha umjetničkog obrazovanja. Međuodnos stvaratelja i njihovih djela potpuno je nemoguće isključiti, dapače on je vrlo plodonosan ukoliko ga oni znaju argumentirano predstaviti znanjem, naučenim i intuitivnim, stečenom vještinom, i kao u ovome slučaju , interpretirati vlastitim izražajnim sredstvima. Napraviti dobar akt i u to na neki način unijeti slojevitost akademske naobrazbe, a da to ne bude samo sebi svrha već samo sredstvo izražavanja stvarnog emotivnog zanosa – to je bila namjera koju predstavlja velika kompozicija Zaruke. I tu je započeo dijalog između dva kipara Lucije i Petra.
Dijalog ili možda i sraz, tenzija, ljubav, neizvjesnost, ispunjavaju prostor između dvije figure, cijeli spektar osjećaja čini taj prostor opipljivim i povezuje kompoziciju u jedinstvenu cjelinu. Dijaforma, Šah, Koji smo danas dan? I Krilo zaista dobro upotpunjuju cjelokupni doživljaj kompleksne interakcije dva umjetnika, dvoje ljudi, muškarca i žene koji su sasvim blizu jedan drugome i koji su vrlo uvjerljivo iskoristili umjetnički talent ispitujući probleme koji su autentični i zaokupljaju svakog čovjeka.
Autori su već samim nazivom izložbe postavili bezbroj pitanja, ego ukliješten između ida i super ega u nerješivoj situaciji, Eros u svom izvornom smislu primordijalno otjelotvorenje želje i sjecište u euklidskoj geometriji zajednički dio tijela koja zadiru jedno u drugo.
Dijalog među umjetnicima u generalnom smislu podrazumijeva utjecaje, svjesne ili podsvjesne, slaganje i prihvaćanje ili neslaganje sa svim onima koji su oblikovali i likovno artikulirali svijet oko sebe. To je odnos prema umjetnicima koji su stvarali prije, utjecaj razdoblja, epoha, stilova, razgovor i komentiranje, odobravanje i odmjeravanje s cijelom povijesti umjetnosti jednako kao i sa suvremenicima. To bi trebala biti svrha umjetničkog obrazovanja. Međuodnos stvaratelja i njihovih djela potpuno je nemoguće isključiti, dapače on je vrlo plodonosan ukoliko ga oni znaju argumentirano predstaviti znanjem, naučenim i intuitivnim, stečenom vještinom, i kao u ovome slučaju , interpretirati vlastitim izražajnim sredstvima. Napraviti dobar akt i u to na neki način unijeti slojevitost akademske naobrazbe, a da to ne bude samo sebi svrha već samo sredstvo izražavanja stvarnog emotivnog zanosa – to je bila namjera koju predstavlja velika kompozicija Zaruke. I tu je započeo dijalog između dva kipara Lucije i Petra.
Dijalog ili možda i sraz, tenzija, ljubav, neizvjesnost, ispunjavaju prostor između dvije figure, cijeli spektar osjećaja čini taj prostor opipljivim i povezuje kompoziciju u jedinstvenu cjelinu. Dijaforma, Šah, Koji smo danas dan? I Krilo zaista dobro upotpunjuju cjelokupni doživljaj kompleksne interakcije dva umjetnika, dvoje ljudi, muškarca i žene koji su sasvim blizu jedan drugome i koji su vrlo uvjerljivo iskoristili umjetnički talent ispitujući probleme koji su autentični i zaokupljaju svakog čovjeka.
Autori su već samim nazivom izložbe postavili bezbroj pitanja, ego ukliješten između ida i super ega u nerješivoj situaciji, Eros u svom izvornom smislu primordijalno otjelotvorenje želje i sjecište u euklidskoj geometriji zajednički dio tijela koja zadiru jedno u drugo.
Prof. Tajana Vrhovec Škalamera, pov. umj.
(Iz predgovora izložbe)
(Iz predgovora izložbe)
Lucija Jelić rođena je 1996. godine u Zadru. Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna u Zadru u zvanju slikarskog dizajnera završila je 2015. godine. Iste godine upisala je studij kiparstva na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, gdje je i diplomirala 2022. godine. U sklopu Erasmus programa jednu godinu studija provela je na Facultad de Bellaas Artes sveučilišta Complutense u Madridu, a dobitnica je dvije Rektorove nagrade za timski znanstveni i umjetnički rad.
Petar Koši rođen je 1995. godine u Zagrebu. Godine 2011. upisao je Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna u Zagrebu gdje je 2014. godine maturirao kao aranžersko-scenografski dizajner. Sljedeće godine upisao je Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer kiparstvo. Putem programa razmjene studenata boravio je na Universidad de Bellas Artes u Granadi. Godine 2020. diplomirao je Kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Tijekom studija osvojio je 2 Rektorove nagrade za timski znanstveni i umjetnički rad.
Izložba je postavljena u suradnji s Narodnim sveučilištem Sesvete.
Program je sufinanciran sredstvima Grada Zagreba.