Martina Rzounek: Igra unutar okvira
Igra unutar okvira kiparski je ciklus koji se dotaknuo paradigme tradicionalne skulpture kreirajući zapravo još jedan pristup suvremenom kiparstvu. Vješto baratajući tradicionalnom obradom materijala autorica stvara začudne forme kojima proširuje značenje radova od metala. Spajajući kontradikciju hladnih materijala koji odustaju od mimezisa, ali i zavodljivog dekoriranja, s nježnosti okvira koji lagano dezintegriraju slobodnostojeće i samostalno kiparstvo, Rzounek stvara svoj ciklus. Uporno nastavljajući rano započetu fascinaciju metalom hrabro korača kroz istraživanje materijalnih svojstava bakra i aluminija, ali i forexa, zadržavajući se uvijek unutar formalnih karakteristika istih. Prepuštajući materijalu da slobodno nosi vlastita svojstva i vizualnost autorica podjednako suptilno i odlučno kreira skulpturalna platna. Bazirajući svoj rukopis u strogom, odmjerenom i reljefnom jeziku elemenata i oblika, istovremeno otkrivajući iskazive mogućnosti reduciranog likovnog jezika temeljenog na uspostavi ritmičkih, oblikovanih i strukturnih formi, istima pridodaje monumentalnost iako dio radova čine minijature. Višegodišnjim interesom za ekspresije monokromatskih površina autorica iznova stvara precizne suodnose struktura, vizualnih podražaja i sukobljenih materijala. Rzounek unosi svježinu, poletnost i nadasve zavodljiv i zadovoljavajući minimalistički ritam čijim promatranjem uočavamo niz pristupa kojima se aktualizira površina, struktura i svjetlosni efekti ovih atipičnih skulptura. Usavršavanjem mehaničkih postupaka obrade poput utiskivanja, iskucavanja i probijanja, donosi poetiku svakom obliku i elementu koji oplemenjuju površine tog hladnog materijala, materijala u kojega se ne zadire bojom, već se ističe njegova kvaliteta. Svaki je objekt, skulptura ili slika, ovisno kako ga želite definirati, vlastito ostvarenje optičkog zadovoljstva provedenog inovativnim ispitivanjem uloga poteza, prošupljenja i ritma. Kao što je već spomenuto, isto se dodatno naglašava jednakom manualnom izradom čistih i ublažujućih okvira koji čine svojevrsni antipod skulpturi. Iako likovno suprotstavljeni, okviri predstavljaju nadopunu semantičkog značenja radova kao mentalnih okvira koje čovječanstvo koristi kako bi pojavnosti života ukalupilo unutar poznatih definicija. Sugestivnost naslova možda i ponajbolje tumači simbolički karakter radova dok se autorica poigrava različitostima ostvarenja, stvaranjem jedinstvenih struktura i vizualnih fenomena, svjesno birajući unificirane granice ističući prostor unutar kojeg svatko od nas ima slobodu djelovanja.Mihaela Zajec
MARTINA RZOUNEK rođena je 5. siječnja 1993. godine u Zagrebu. Godine 2012. završila je smjer dizajn metala u Školi primijenjenih umjetnosti i dizajna u Zagrebu. Iste godine upisala je Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, studij Kiparstva, a 2019. diplomirala je u klasi prof. Mataušića na usmjerenju Male plastike i medaljerstva. Do sada je imala dvanaest izložbi.
Program je sufinaciran sredstvima Grada Zagreba.