Mladi likovni umjetnici u knjižnici: Sandra Knego
Šestu godinu ciklusa Mladi likovni umjetnici u knjižnici otvara izložba akrilika na platnu Nevinost sa zaštitom. Na otvorenju izložbe sudjeluju kustos ciklusa Feđa Gavrilović i autorica Sandra Knego.
Što štiti golog i nezaštićenog čovjeka u ovom često neprijateljskom svijetu? Njegova ličnost. Kompleks njegove osobnosti, kojom se on predstavlja svijetu, kojom on komunicira s drugima i kojom on određuje svoja ponašanja. Ciklus portreta poznanika s maskama Sandre Knego bavi se upravo pitanjem koliko naše ličnosti skrivaju, a koliko otkrivaju o nama samima i, uostalom, postoji li u nama nešto dublje od tih maski, uloga i persona koje nam pomažu u predstavljanju okolini. Riječ je o zanimljivoj psihološkoj temi i o pokušaju ronjenja u dubine ličnosti, kojima se bavio Jung.
Ovi su portreti nastali pod jakim utjecajem nedavne serije portreta Davida Hockneyja: poput njih temelje se na ljudskom liku na stolici pred monokromnom (kod Sandre Knego u različitoj boji kod svake slike, a kod Hockneyja u specifičnim nijansama plavozelene) pozadinom. Umjetnica modelima skriva lica maskama i time ispituje uobičajena shvaćanja portreta, u kojima se ljudsko lice smatra ekspresivnom i bolno iskrenom kartom nečijeg karaktera. Ona se pita: je li ta transparentnost karaktera, koju navodno otkriva umjetnost, samo maska?
Također, gotovo svaka njezina slika ima jedan ili dva nedovršena djelića: neofarbane nepravilne oblike kod konstrukcije stolice na kojoj modeli sjede. Možda je ta nedovršenost znak vječne nedokučivosti i nemogućnosti precizne definicije bilo kojeg pojedinca. Jer, ličnost zapravo uvijek ostaje misterija: i drugima i njezinu nositelju samom. A i puno je bolje da je tako, jer bi život inače bio stravično dosadan.
Što štiti golog i nezaštićenog čovjeka u ovom često neprijateljskom svijetu? Njegova ličnost. Kompleks njegove osobnosti, kojom se on predstavlja svijetu, kojom on komunicira s drugima i kojom on određuje svoja ponašanja. Ciklus portreta poznanika s maskama Sandre Knego bavi se upravo pitanjem koliko naše ličnosti skrivaju, a koliko otkrivaju o nama samima i, uostalom, postoji li u nama nešto dublje od tih maski, uloga i persona koje nam pomažu u predstavljanju okolini. Riječ je o zanimljivoj psihološkoj temi i o pokušaju ronjenja u dubine ličnosti, kojima se bavio Jung.
Ovi su portreti nastali pod jakim utjecajem nedavne serije portreta Davida Hockneyja: poput njih temelje se na ljudskom liku na stolici pred monokromnom (kod Sandre Knego u različitoj boji kod svake slike, a kod Hockneyja u specifičnim nijansama plavozelene) pozadinom. Umjetnica modelima skriva lica maskama i time ispituje uobičajena shvaćanja portreta, u kojima se ljudsko lice smatra ekspresivnom i bolno iskrenom kartom nečijeg karaktera. Ona se pita: je li ta transparentnost karaktera, koju navodno otkriva umjetnost, samo maska?
Također, gotovo svaka njezina slika ima jedan ili dva nedovršena djelića: neofarbane nepravilne oblike kod konstrukcije stolice na kojoj modeli sjede. Možda je ta nedovršenost znak vječne nedokučivosti i nemogućnosti precizne definicije bilo kojeg pojedinca. Jer, ličnost zapravo uvijek ostaje misterija: i drugima i njezinu nositelju samom. A i puno je bolje da je tako, jer bi život inače bio stravično dosadan.
Feđa Gavrilović
Sandra Knego, rođena 1993. godine u Rijeci, a nakon završetka Škole za primijenjenu umjetnost u Rijeci pohađala je studij slikarstva na Accademia di Belle arti di Bologna, 2014. – 2015. Trenutačno studira slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, na trećoj godini u klasi Igora Rončevića.
Popis radova:
Popis radova:
- Nevinost u plavom, 2019., akrilik na platnu, 99x68 cm
- Ništa dvolično, 2019., akrilik na platnu, 99 x 68 cm
- Opušteno logično, 2019., akrilik na platnu, 99 x 68 cm
- Puma bez očnjaka, 2019., akrilik na platnu, 99 x 68 cm