Mladi likovni umjetnici u knjižnici: Tara Beata Racz
Psihonautika Tare Beate Racz posljednja je ovogodišnja izložba iz ciklusa Mladi likovni umjetnici u knjižnici u izboru likovnog kritičara Feđe Gavrilovića. Na otvorenju izložbe sudjeluju autorica i kustos, koji će predstaviti i ovogodišnji katalog ciklusa.
Kako navigirati nepoznatim i često opasnim predjelima ljudskog uma? Po njemu možemo prekapati pobuđujući njegove frustracije i sjećanja vođenim psihoterapeutskim razgovorom, djelovati na njega psihoaktivnim supstancama, ili mu se obraćati na intuitivnoj razini, kroz umjetničko djelo. Može se reći da je u osnovi umjetničkog stvaralaštva estetsko djelovanje koje je put ka recipijentovom nesvjesnom i poticaj na doživljavanje različitih senzacija. Iz tih polazišta kreće slikarica Tara Beata Racz, želeći na svojim platnima prikazati forme koje bi u gledatelju mogle potaknuti zanos, te kroz njega dubinski uvid u sebe i u svijet oko sebe. Takvo učenje, koje umjetnost spaja s ritualnom igrom, posebno je potentno s obzirom na mogućnosti apstrakcije u slikarstvu, a danas je toliko općepoznato i općeprihvaćeno, te mislim da ovdje nije potrebno pozivati se na brojne autoritete kako bi se ono opravdalo. Važnije je kako ga na svoje slike primjenjuje Tara.
Početni, zatvoreni lik koji asocira na lice, masku, ili čak slikarsku paletu, što podsjeća na forme Marina Tartaglie, ispunjava se gustom materijom boje, a često i različitim drugim elementima koji slici daju teksturu i punoću. To je metoda kojom umjetnica uvlači nas, ili našu ličnost, u te forme pretapajućih i slojevito nanesenih boja, a samim time i u sebe. Slikarstvo je tu shvaćeno kao mistična praksa, a naslikano umjetničko djelo kao retorta u kojoj se stapaju umjetnik i gledatelj, pojedinac i njegovi vlastiti, često potisnuti, osjećaji i ideje zajedničke svim ljudima. Ono je i podsjetnik na jedinstvenost i međuovisnost svega što postoji – čovjeka (odnosno čovjekove svijesti) i svijeta koji ga okružuje.
Feđa GavrilovićKako navigirati nepoznatim i često opasnim predjelima ljudskog uma? Po njemu možemo prekapati pobuđujući njegove frustracije i sjećanja vođenim psihoterapeutskim razgovorom, djelovati na njega psihoaktivnim supstancama, ili mu se obraćati na intuitivnoj razini, kroz umjetničko djelo. Može se reći da je u osnovi umjetničkog stvaralaštva estetsko djelovanje koje je put ka recipijentovom nesvjesnom i poticaj na doživljavanje različitih senzacija. Iz tih polazišta kreće slikarica Tara Beata Racz, želeći na svojim platnima prikazati forme koje bi u gledatelju mogle potaknuti zanos, te kroz njega dubinski uvid u sebe i u svijet oko sebe. Takvo učenje, koje umjetnost spaja s ritualnom igrom, posebno je potentno s obzirom na mogućnosti apstrakcije u slikarstvu, a danas je toliko općepoznato i općeprihvaćeno, te mislim da ovdje nije potrebno pozivati se na brojne autoritete kako bi se ono opravdalo. Važnije je kako ga na svoje slike primjenjuje Tara.
Početni, zatvoreni lik koji asocira na lice, masku, ili čak slikarsku paletu, što podsjeća na forme Marina Tartaglie, ispunjava se gustom materijom boje, a često i različitim drugim elementima koji slici daju teksturu i punoću. To je metoda kojom umjetnica uvlači nas, ili našu ličnost, u te forme pretapajućih i slojevito nanesenih boja, a samim time i u sebe. Slikarstvo je tu shvaćeno kao mistična praksa, a naslikano umjetničko djelo kao retorta u kojoj se stapaju umjetnik i gledatelj, pojedinac i njegovi vlastiti, često potisnuti, osjećaji i ideje zajedničke svim ljudima. Ono je i podsjetnik na jedinstvenost i međuovisnost svega što postoji – čovjeka (odnosno čovjekove svijesti) i svijeta koji ga okružuje.
Tara Beata Racz rođena je 1991. u Zagrebu. Završila je studij psihologije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a trenutačno je na završnoj godini Likovne akademije.
POPIS IZLOŽENIH RADOVA:
Zelena maska, 2017., akrilik, ulje i pijesak na platnu, 50 x 60 cm
Bujanje, 2018., akrilik, ulje i pijesak na platnu, 50 x 60 cm
Paralelne pripovijesti I, 2018., akrilik i ulje na platnu, 95 x 140 cm
Paralelne pripovijesti II, 2018., akrilik, ulje i pijesak na platnu, 95 x 140 cm
Postepeno vrenje, 2018., ulje i pijesak na platnu, 80 x 100 cm
Tragovi sna, 2018., ulje na platnu, 80 x 100 cm