Moj Portugal

Izložba 20.05.2021. - 21.06.2021. Knjižnica Knežija
Franko Ćorić rođen je 1976. godine u Metkoviću, a do dolaska na studij na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu odrastao je i školovao se u Splitu. Završio je studij povijesti umjetnosti i germanistike, a od 2010. godine je i doktor znanosti u polju povijesti umjetnosti. Osim osnovnoškolske i gimnazijske nastave i poticaja od 1995. do 1997., pohađao je likovnu radionicu Studentskog doma Cvjetno naselje (voditeljica Danijela Ratkajec), te od listopada 2017. do lipnja 2018. tečaj crtanja u Studiju Tanay (voditelj Grgur Akrap).

Imao je do sada tri samostalne i dvije skupne izložbe: Boje juga (Zagreb, galerija Studentskog doma Stjepana Radića, 1996.; Caldezza (Zagreb, Salezijansko bogoslovno sjemenište, danas sjedište provincije, 1998.); dva rada na izložbi održanoj radi sakupljanja sredstava za izgradnju crkve Bl. Augustina Kažotića na Ferenčici (Zagreb, župa Kraljice svete krunice, 2002.), Porod od svjetla, (Zagreb, Knjižnica Voltino, 2019.) te rad na izložbi Granice Muzeja grada Ozlja 2019./20.

U njegovu slikarstvu postoje tri likovna svijeta koja se postupno stapaju u jedan likovni govor. Jedan je onaj racionalni, strukturalni, čvrsti, linearni, skulpturalno-arhitektonski i intelektualni, drugi je instinktivni, emotivni, južnjački i koloristički, intuitivni i ekspresivni, a treći je onaj jednog monaha mistika koji umjetnost vidi kao katarzu. U smislu likovnog izričaja to znači raspon od linearnoga, mrljastoga, skicoznoga i gruboga do lazurnoga i pastoznoga, ovisno o temi jer izričaj prilagođava ideji i sadržaju slike.


O izložbi

Slikarstvo koje priča priču, ima sadržaj i vodi nutarnjem pročišćenju danas više nije u modi, no ja volim u umjetnost pretakati vlastito iskustvo. Ova je izložba osobna posveta Portugalu, koji je od 1999. do 2019. godine znatno obilježio moj život. Priča je to o instinktu koji me vodio ponovnoj uspostavi veze emotivnoga i racionalnog sklopa, u budućnost prema boljoj verziji sebe. Pri radu na ovom ciklusu odabrao sam kombinaciju figuracije, ekspresije i elemenata nadrealnoga. Trudio sam se boje ograničiti na plavu, žutu, bijelu i crnu jer smatram da su karakteristične za Portugal, a prisutne su često na tradicijskim fajansnim keramičkim pločicama (azulejos). Ciklus se sastoji od tri cjeline: cjeline posvećene fadu, cjeline posvećene kulturnoj baštini te cjeline posvećene osobnim snovima i mistici.