"Njih dvoje" - Željka Kaurić i Stjepan Špičko
Željka Kaurić rođena je 1976. godine u Sisku. Završila je studij Tekstilnog i modnog dizajna u Zagrebu. Od 2016. članica je Udruženja likovnih umjetnika Velike Gorice (ULIKUMVG). Dosad je sudjelovala u nekoliko samostalnih i skupnih izložbi. Većinom se bavi radovima u staklu tehnikom fuzije. Ta tehnika je poznata po stapanju komada stakla zagrijavanjem na visokim temperaturama pri čemu nastaju potpuno novi oblici, struktura, teksture ili boje stakala sa svim ostalim elementima vizualnoga izričaja. Stakla se oslikavaju bojama ili kombiniraju s ostalim materijalima kao što su drvo, kamen, beton, željezo ili neki slični materijali.
O umjetničkom radu Željke Kaurić najbolje govore riječi likovnog pedagoga Ante Živkovića Fošara: „Stvaralačka snaga koja krasi slikaričin opus kroz njen ekspresivni izraz nalazi notu univerzalnog. Stoga staklene kompozicije plijene našu pažnju svojom odmjerenošću i rafiniranošću, ništa u njima nije suvišno niti nepotrebno. One su svakako primjer realizacije domišljene ideje, usklađene forme čije semantičke odrednice svakako prepoznajemo“.
Stjepan Špičko rođen je u Zagrebu 1969. godine. Umjetničkom fotografijom bavi se već dvadesetak godina, a svoju prvu izložbu imao je 2000. godine. Od tada je skupio tridesetak izložbi, te je sudjelovao na više likovnih kolonija i radionica. Autor je fotografija u više kataloga drugih umjetnika, a njegove fotografije krase i korice knjiga. Aktivni je član Foto-kluba Zagreb, te je izlagao i na njihovim izložbama fotografije. Godine 2002. dobiva i priznanje Foto-kluba Zagreb za promicanje i doprinos razvoju fotografske umjetnosti.
"Stjepan Špičko je pokazao da je kamera u rukama produhovljene osobe sredstvo za umjetnički uzlet. Duboko proživljeni osjećaji donijeli su fotografije – snažna umjetnička djela ispunjena osobnošću autora, na kojima autorova intervencija postaje sve prikrivenija i sve zagonetnija. Stjepan je prepoznatljivo pretvorio u neprepoznatljivo. Od svakodnevnih je stvari stvorio misterij. Čovjek/ umjetnik može prepoznati izuzetne oblike, boje, određenim rakursom stvoriti njemu vidljivu kompoziciju, ali te iznimne trenutke jedino može uhvatiti i trajno sačuvati fotografija. Polazišna točka je njegov emocionalni doživljaj uvjetovan vizualnim opažanjima – njegova ushićenost stvarnim trenutkom, koji je objektiv kamere zabilježio. Njegove žarke boje sudaraju se na slikama i svaka je slika modernistički ugođena i novo je iznenađenje za promatrača“ ističe Dragica Šuvak, viši kustos Zavičajnog muzeja Slatina.
O umjetničkom radu Željke Kaurić najbolje govore riječi likovnog pedagoga Ante Živkovića Fošara: „Stvaralačka snaga koja krasi slikaričin opus kroz njen ekspresivni izraz nalazi notu univerzalnog. Stoga staklene kompozicije plijene našu pažnju svojom odmjerenošću i rafiniranošću, ništa u njima nije suvišno niti nepotrebno. One su svakako primjer realizacije domišljene ideje, usklađene forme čije semantičke odrednice svakako prepoznajemo“.
Stjepan Špičko rođen je u Zagrebu 1969. godine. Umjetničkom fotografijom bavi se već dvadesetak godina, a svoju prvu izložbu imao je 2000. godine. Od tada je skupio tridesetak izložbi, te je sudjelovao na više likovnih kolonija i radionica. Autor je fotografija u više kataloga drugih umjetnika, a njegove fotografije krase i korice knjiga. Aktivni je član Foto-kluba Zagreb, te je izlagao i na njihovim izložbama fotografije. Godine 2002. dobiva i priznanje Foto-kluba Zagreb za promicanje i doprinos razvoju fotografske umjetnosti.
"Stjepan Špičko je pokazao da je kamera u rukama produhovljene osobe sredstvo za umjetnički uzlet. Duboko proživljeni osjećaji donijeli su fotografije – snažna umjetnička djela ispunjena osobnošću autora, na kojima autorova intervencija postaje sve prikrivenija i sve zagonetnija. Stjepan je prepoznatljivo pretvorio u neprepoznatljivo. Od svakodnevnih je stvari stvorio misterij. Čovjek/ umjetnik može prepoznati izuzetne oblike, boje, određenim rakursom stvoriti njemu vidljivu kompoziciju, ali te iznimne trenutke jedino može uhvatiti i trajno sačuvati fotografija. Polazišna točka je njegov emocionalni doživljaj uvjetovan vizualnim opažanjima – njegova ushićenost stvarnim trenutkom, koji je objektiv kamere zabilježio. Njegove žarke boje sudaraju se na slikama i svaka je slika modernistički ugođena i novo je iznenađenje za promatrača“ ističe Dragica Šuvak, viši kustos Zavičajnog muzeja Slatina.