Polimer art

Izložba 10.03.2015. - 28.03.2015. Čitaonica i Galerija VN
Polimer art treće je u nizu gostovanja studenta Tekstilno tehnološkog fakulteta u Galeriji VN. Tema ovogodišnje izložbe je reciklaža, a za svoje izloške studenti su koristili/reciklirali plastične i srodne materijale. Radovi su nastali kroz iskustvo istraživanja u istom materijalu (Galerija ULUPUH u sklopu Tjedna Afrike, TTF Galerija, Čitaonica knjižnice Kustošija - Afrika, istraživanje , reciklaža, HDLU u sklopu Artomata – TTF reciklaža). Radovi za ovu izložbu izrađeni su na temelju skica višekomponentnog principa s dodatnim intervencijama u kombiniranim tehnikama. Radovi su rađeni u formatu 300 x100cm i u planu je da će od njih nastati upotrebni predmeti koje ćemo sljedećeg ljeta izložiti u Galeriji Bernardo Bernardi.  Također u sklopu kolegija Kreiranje odjeće, odbačena ambalaža,najlon vrećice, madraci na napuhavanje i slično studentima su poslužili kao materijali za izradu kabanica.

Sudionici: Damir Begović, Nives Bošnjak, Dominik Brandibur,  Barbara Čovran, Helena Drkelić, Stjepan Gluščić, Tatjana Grivić, Andrea Hess, Ružica Hodak, Nikolina Holjak, Lora Holjevac,  Duje Kodžoman, Tena Kolarić, Ana Marija Klak, Martina Krejčir, Marta Križaj, Martina Križanić, Irena Kuzmić, Marija Lukić, Ines Mazan, Monika Pape,  Marko Petrić, Ivona Pleše,  Josipa Ščapec, Irena Šoštarec, Martina Šoštarec, Ivana Udiljak, Tamara Vidalin, Kristina Videk, Dijana Vojak, Dijana Zagorac, Dijana Zagorac

O svom radu rekli su:
 
Damir Begović
Kabanica je inspirirana ribarima. Klasična žuta ribička kabanica poslužila je kao početna točka pri dizajniranju. Reciklažom starih luft-madraca htio sam u dizajn obične kabanice dodati transformacijski element napuhavanja. Upuhivanje zraka u kabanicu se aktivira slučaju ribarovog pada ili pada bilo kojeg člana posade u vodu.  Time obična kabanica čija osnovna funkcija je zaštita od nevremena dobiva dodatnu funkciju zaštite od utapanja.
 
Nives Bošnjak
Kabanica je inspirirana zemunicama – karakterističnim nastambama čija se drvena konstrukcija prekrivala slojevima slame, trave ili sličnih materijala koji su je trebali štiti od kiše i ostalih vremenskih nepogoda. Izrađena je od prozirnog  PVC–a  koji je rezan u trake koje su zatim šivane u slojevima prekrivajući gotovo čitavu površinu kabanice.
 
Dominik Brandibur: CIN3
Često nismo ni svjesni koliko okruženje u kojem boravimo djeluje na naš organizam. Ako u prostoru vlada negativna energija, ona će se reflektirati  na naše tijelo i psihu,  što dovodi do mnogih psihičkih i fizičkih tegoba koji uzrokuju razne bolesti.  Krv, krvožilni sustav, degradacija organizma te naposljetku smrt, bili su inspiracija za ovu kolekciju radova. Glavni elementi koje koristim u radovima su ploha i linija. Negiranje čiste plohe linijama koje predstavljaju ono organičko, poput krvožilnog sustava, te time daju plohi dinamičnost, bila je glavna smjernica u stvaranju radova. Boje koje prevladavaju  su crvena, žuta i crna.
 
Barbara Čovran
Kroz kompoziciju povezala sam čovjeka, njegov ritam i njegovo ponašanje u vremenu i prostoru. Povezivanjem linija i ploha dobiva se prikaz emocija. Čovjek koji je zarobljen u svojim mislima, zapravo je zarobljen u njegovom ritmičkom ponašanju i oponašanju.
 
Helena Drkelić
Nebo je po definiciji sloj nevidljivih plinova koji okružuju i štite Zemlju pa ih nazivamo atmosferom. Kad je vrijeme sunčano nebo je plave boje, a kad je oblačno ono je sivo. Nebo može biti također crvene ili žute boje, ali ga najčešće vidimo plavim i takvim ga definiramo. Nebo je ujedno i polazni motiv iz kojeg nastaje kabanica i plošni likovni rad. Zaustavi se. Pogledaj u nebo. Osjeti ga. Nosi nebo u sebi i na sebi. Gledaj ga i kada ga ne vidiš.
 
Stjepan Gluščić
Priprema je ono što zapravo traje najduže od svega. Izgubiš vrijeme razmišljajući o kompoziciji i skicirajući. Ali sve je to uzaludno jer tek kad prestaneš s razmišljanjem, sve krene samo od sebe. Na kraju svih kompliciranih skica došao sam do pruga. Nisam puno komplicirao, dodao sam malo crnog, malo bijelog pa još prozirnog, uz neke minimalne boje što se pojavljuju kod izrezanih kvadratića iz kataloga.
 
Duje Kodžoman: Varijacije s ponavljanjem
Ako bismo poželjeli tražiti pojmove odnosno riječi koje obuhvaćaju i izražavaju suštinu, svakako bi jedna od sveobuhvatnih riječi, odnosno pojmova, bio ritam. Ritam je pravilna izmjena ili ponavljanje elemenata. Osim toga, ritam je također i pojam za životnost i dinamičnost, ali i postojanost i sigurnost zbog svoje nesklonosti k improvizacijama. Pravilnost se očitava u prepoznatljivom algoritmu. U ovom radu ponavljajući element - algoritam, postaje list papira iz knjige starije od 65 godina. Na njemu je vidljiva intervencija kemijskom, odnosno docrtavanje, čime je akcentirana osjetljivost i finoća u procjenjivanju kvalitete podloge. Svakako pozornost valja skrenuti i na alternaciju, s obzirom da kompozicija nastaje upravo ovim oblikom ponavljanja kod kojega se spomenuti element izmjenjuje s plohom bez intervencije. Rad se zasniva na principu reciklaže i održivog razvoja, a realiziran je tehnikom peglanja najlonskih vrećica na kojima je vidljivo došivavanje koje prati karakter rada u smislu ponavljajućih pravokutnih elemenata.
 
xxx
Glačanje najlona predstavlja tehnološki i izvedbeno jednostavne likovne zabilješke, no ipak pri stvaranju kompozicije i teksture materije potrebno je prikazati finoću i osjetljivost u procjenjivanju kvalitete podloge. U tom pogledu, inspiracija za stvaranje uzorka za kabanicu bila mi je autohtono etiopsko pleme  Surma. Njihov zavičaj je u planinama daleko od svake druge civilizacije. Ovo pleme ima vrlo bogatu kulturu, a ističe se njihov ritual bojanja kože. Pri ukrašavanju tijela koriste jedan od osnovnih likovnih oblika – liniju, njome stvarajući zanimljive kompozicije. Pripadnici plemena bojaju svoja tijela dva puta godišnje -  u sezoni sadnje i sječe, pri čemu najčešće koriste bijelu kredu ili usitnjavanjem riječnog kamenja stvaraju pigmente koje zatim koriste kao boju. 
 
Tena Kolarić
Kabanica napravljena od PVC materijala oblijepljena trokutima recikliranog najlona. Inspiracija ove pončo kabanice dolazi od ptica čiji pernati masni pokrov otporan na vodu i močenje, pa sama kabanica podsjeća na krila ptice.
 
Marta Križaj
Glačana folija za zaštitu osjetljivih i vrijednih stvari sama po sebi stvara zanimljiv uzorak poput kapljica kiše koje padaju na lokvu vode. Između dva sloja te folije dodala sam šarene oblike od kolaž papira koji kišnu kabanicu čine veselijom, a tako i osobu koja ju nosi čak i po tmurnom kišnom danu.
Druga je kabanica laganija. Kada pada kiša ona je otvorena, a kada kiša prestane može se skupiti na leđima i sprijeda,pa postaje zanimljiv modni dodatak koji se opet vrlo jednostavno otvara u kabanicu.
 
Martina Križanić
Uzorci tekstila pod nazivom Organic Alien namijenjeni su kabanicama kao oblik druge kože, ali one čudne i strane koju navlačimo na sebe kako bi se zaštitili podjednako od prirodnih uvjeta i društvene okoline. Inspiracije proizlaze iz onog organskog; tkiva i krvožilnog sustava, istovremene sterilnosti i grotesknosti medicinsko-znanstvene sfere, upalnih i bolnih procesa, ožiljaka, zadebljanja, raspadajućih dijelova. Dodatni element je transparentnost materijala i neprirodna bijela boja, koji osim što podsjećaju na medicinsko područje i sterilnost, istovremeno i odskaču od prirodnosti ljudske kože, asocirajući time na pripadnost stranom elementu, tuđincu, alienu. Tekstil djeluje kao otuđenje od društvene okoline, skrivajući pojedinca unutar svoje čahure, čak i na zadebljanim transparentnim dijelovima. Radovi u mapi su idejna rješenja raznih oblika koji se prikazuju na koži pa se radi o nakupini prikaza i uzoraka, iako bi u konačnoj izvedbi ti detalji bili raspoređeni na puno širem području, većinski dominantne bijele boje.
 
Irena Kuzmić
Rad prikazuje jesen, kišnu i vjetrovitu. Sumornost i tuga jeseni i grada prikazana je tamnim tonovima. Apstraktni motivi i slobodna kompozicija prikaz su stanja na ulicama grada tijekom jesenjeg nevremena.
 
Marija Lukić
Kabanica predstavlja igru kontrastnih haptičnih površina i glatkih ploha. Vodeća asocijacija pri kreiranju kabanice bila je destruktivnost, što je rezultiralo stvaranjem trodimenzionalnog mozaika iz recikliranih materijala. Crna je svojevrsna asocijacija na oštrinu, ništavilo, nesklad, nemir. Sama kabanica nastala je spajanjem haptičnih površina i glatkih ploha, naglašavajući kontrast svjetla i sjene, sklada i nesklada. 
 
Ines Mazan
Inspirirana vremenom i našom potrebom da se zaštitimo od ružnog vremena, želim ukazati na općenitu ljudsku nesigurnost kroz život. Kao što skrivamo lica ispod kišobrana, ponekad ih skrivamo i od sebe samih, ne želeći priznati vlastite vrijednosti. Zatvorimo kišobrane i pokažimo naša vrijedna lica!
 
Marko Petrić
Fokusna točka kabanice je slojevitost, funkcija/disfunkcija. Vodeći se tim principom u odnos stavljam dva vizualno različita ali u svojoj funkcionalnosti  slična materijala.
 
Irena Šoštarec
Inspirirala me mračna i intenzivna atmosfera u kojoj su naglašene sjene, kontrast, dinamičnost i pokret,  karakteristične za slojeviti film noir. Stilizacijom motiva i kontrastom crno bijelog odnosa prikazujem grad noću, ulice kojima šeću živopisni likovi, ugođaj noćnih klubova i barova tog vremena.
 
Marina Šoštarec
Grad nakon kiše, noć. Plakati uništeni kišom gube svoju funkciju te postaju dio nove estetike. Postaju spontano nastale slike koje krase već išarane zidove praznih gradskih ulica.
 
Ivana Udiljak
Rad je inspiriran američkom patchwork tehnikom recikliranja tj. prenamjenom iznošene odjeće što podsjeća na reciklažu PVC vreća. Manje jedinice se spajaju šivanjem u veću cjelinu - ornament sastavljen od jednakih trokuta različitih boja. Pravilan geometrijski oblik ponavlja se u kontinuitetu i stvara cik-cak motiv.
 
Dijana Vojak: Trokut i linija
Rad Trokut i linija dimenzija 100 x 300 cm, izrađen od recikliranog materijala, sastoji se od više dijelova različitih dimenzija koji postavljeni zajedno čine jednu cjelovitu kompoziciju čijim središnjim prostorom dominiraju oblici trokuta načinjeni od linija. Isto tako, svaki od tih dijelova rada odvojen od ostalih komponenti ne gubi na značenju i ima mogućnost samostalnog djelovanja. Uporaba ne-boja (crna, bijela i siva), različitih debljina linija recikliranog materijala ali i linija unutar istih, mogućnost konstrukcije i dekonstrukcije rada, elementi trokuta te njihova dublja i plića reljefnost osnovni su likovni elementi analizirani kroz taj rad.
 
Dijana Zagorac: Oblaci
Oblaci su „slika“ koja se svojim razdvajanjem i spajanjem stalno mijenja, da bi na kraju nestala. Oni su prva asocijacija na kišu. Tada su slojeviti i sivi, a daju nam dojam približavanja, pa imamo osjećaj da će nas poklopiti. Ljute nas, frustriraju i zastrašuju. Simbol njihovog stalnog kretanja predstavljaju zatvarači, a tonski odnosi i tekstura daju dojam približavanja, te dojam neravne i slojevite površine. Šupljine pri samom kraju, kao i bijela boja, simboliziraju njihovo nestajanje.
 
xxx
Kabanica predstavlja kišni dan. Sve je sivo, tmurno i hladno. Sivi dijelovi prevladavaju, ali baš kao što ni kiša ne zauzima svojim sivilom sve, tako ni oni već alterniraju s bojama.  Boje simboliziraju prirodu, ljude i nadolazeće razvedravanje. Zašto bi kišni dan svojim sivilom preuzeo ljepotu boja prirode ili ljudskih osjećaja?  Zatvarač simbolizira odvajanje prirode i čovjekovih misli od sivila i pokazuje boje koje su uvijek prisutne.
 
Polimer art  Polimer art