ReD
Ideja izložbe ReD je, putem posebno dizajniranih plakata postavljenih u javni prostor, potaknuti na dijalog o položaju izbjeglica, ali i o tome kako se sami, svjesno ili nesvjesno, odnosimo prema „njima“ – kroz direktan kontakt, odnosno promišljajući i razgovarajući o njima.
Ključ izložbe ReD su dizajneri. Sam naziv izložbe nastao je spajanjem riječi "refugee" i "design". Dodatno, riječ "red" (eng. crveno) označava stupanj hitnosti problema koji je permanentan već više od sedamdeset godina.
Zadatak kojeg su dizajneri u inicijalnoj fazi projekta dobili sveo se na pet ključnih pitanja o kojima su njihovi plakati morali progovoriti. Tko su izbjeglice? Od čega bježe? Kako bježe? Što ih čeka kad stignu? Zašto im pomoći?
Dizajneri: Ana Kunej (studio Kuna Zlatica), Bruketa&Žinić&Grey, Dejan Dragosavac Ruta, Iva Babaja i studio Šesnić&Turković / Voditeljica projekta: Nataša Popović / Autor koncepta: Hrvoje Pukšec / Stručna savjetnica: Katarina Juras
Kreativna perspektiva iz koje progovaraju neki od najboljih hrvatskih dizajnera pomaže nam jasnije vidjeti ono što bismo inače možda previdjeli: Svatko može pomoći, svatko može učiniti razliku u životima ljudi koji su bili prisiljeni napusititi svoje domove."
Giuseppe Di Caro, predstavnik UNHCR-a u Hrvatskoj
http://www.jff-zagreb.hr/event/red