Šareni leptiri
Suvremena pedagoška shvaćanja temelje se na poimanju djeteta kao aktivnog bića koje sudjeluje u svom odgoju i obrazovanju koristeći vlastiti istraživački potencijal. Dijete uči i shvaća svijet oko sebe u interakciji s okolinom, odnosno njegovo osjetilno zapažanje postaje glavni temelj za upoznavanje i istraživanje svijeta koji ga okružuje (Meleš, 2011).
Imajući na umu suvremena shvaćanja djeteta, likovnom radu u odgojnoj skupini Teddies prethodilo je taktilno istraživačko iskustvo boravka u park šumi Maksimir, promatranje leptira u njihovom prirodnom okruženju, a potom nadopunjeno proučavanjem boja i šara pomoću digitalnih medija. Prema Belamarić (1986), percipirani sadržaj mora se konkretizirati putem nekog medija kako bi se upio u dječju svijest te na taj način povratno osnažio sposobnost opažanja, predočavanja i shvaćanja okoline.
Neki od primarnih načina poticanja dječjeg stvaralaštva su usmjeravanje opažanja, aktiviranje sjećanja, maštanje, zamišljanje, slobodna igra materijalima i potvrđivanje vrijednosti dječjeg likovnog rada. Likovno stvaralaštvo u ranoj i predškolskoj dobi podrazumijeva sistematiziran i kreativan način osmišljavanja dječjih likovnih aktivnosti i igre kroz koje djeca stječu nova iskustva, usavršavaju svoje vještine i pronalaze nova kreativna rješenja.
U izradi likovnih radova korištena je tehnika direktnog otiskivanja tempere na papir.
Nakon što se željeni format papira podijeli na pola, djeca su se na odabranoj polovici poigravala oblikom i kombinatorikom boja, istražujući koju količinu tempere je potrebno nanijeti kako bi se otisnula druga polovica likovnog rada. Tijekom ovog stvaralačkog procesa, nastali su unikatni likovni radovi koji su kod djece izazvali pozitivne emocije, što ih je motiviralo na daljnje istraživanje i likovno izražavanje različitim likovnim tehnikama.
U izradi likovnih radova postavljenih na izložbi sudjelovala su djeca mješovite skupine Teddies iz Dječjeg vrtića Maksimir u dobi od 3 do 7 godina.
Ines Vrsalović Nardelli, mag.praesc.educ., odgojitelj mentor, Dječji vrtić Maksimir
Anamarija Klišanić, mag.praesc.educ., odgojitelj mentor, Dječji vrtić Maksimir
Imajući na umu suvremena shvaćanja djeteta, likovnom radu u odgojnoj skupini Teddies prethodilo je taktilno istraživačko iskustvo boravka u park šumi Maksimir, promatranje leptira u njihovom prirodnom okruženju, a potom nadopunjeno proučavanjem boja i šara pomoću digitalnih medija. Prema Belamarić (1986), percipirani sadržaj mora se konkretizirati putem nekog medija kako bi se upio u dječju svijest te na taj način povratno osnažio sposobnost opažanja, predočavanja i shvaćanja okoline.
Neki od primarnih načina poticanja dječjeg stvaralaštva su usmjeravanje opažanja, aktiviranje sjećanja, maštanje, zamišljanje, slobodna igra materijalima i potvrđivanje vrijednosti dječjeg likovnog rada. Likovno stvaralaštvo u ranoj i predškolskoj dobi podrazumijeva sistematiziran i kreativan način osmišljavanja dječjih likovnih aktivnosti i igre kroz koje djeca stječu nova iskustva, usavršavaju svoje vještine i pronalaze nova kreativna rješenja.
U izradi likovnih radova korištena je tehnika direktnog otiskivanja tempere na papir.
Nakon što se željeni format papira podijeli na pola, djeca su se na odabranoj polovici poigravala oblikom i kombinatorikom boja, istražujući koju količinu tempere je potrebno nanijeti kako bi se otisnula druga polovica likovnog rada. Tijekom ovog stvaralačkog procesa, nastali su unikatni likovni radovi koji su kod djece izazvali pozitivne emocije, što ih je motiviralo na daljnje istraživanje i likovno izražavanje različitim likovnim tehnikama.
U izradi likovnih radova postavljenih na izložbi sudjelovala su djeca mješovite skupine Teddies iz Dječjeg vrtića Maksimir u dobi od 3 do 7 godina.
Ines Vrsalović Nardelli, mag.praesc.educ., odgojitelj mentor, Dječji vrtić Maksimir
Anamarija Klišanić, mag.praesc.educ., odgojitelj mentor, Dječji vrtić Maksimir