Slikovnica – put do srca djeteta

Radionica 18.10.2022. | utorak Knjižnica Podsused Početak događanja: 18:00 Magdalena Blažević i Antolija Tolić
Vizija DV Gajnice glasi: “Vrtić kao ugodno mjesto za življenje i učenje djece i odraslih, te razvoj njihovih kompetencija.” U vrtiću i mi odrasli učimo od djece i rastemo u bolje ljude. Poučavati i promatrati dijete u njegovom razvoju i ostvarivanju potencijala je privilegija. Odgojitelji svakodnevno osvještavaju da su model djeci u svakome trenutku. Osjećaj sigurnosti, privrženosti, pripadnosti i osjećaj da me se vidi, čuje i doživi, da sam vrijedan pažnje i ljubavi je važniji od svega. Kada odrastu, djeca se neće sjećati gdje su još, osim u obitelji, dobili taj dragocjeni djelić. Ali, odgajatelji znaju. Trud se ne vidi odmah, ali dugoročno se isplati. Odgojitelji znaju da čine svijet boljim mjestom.

Tako razmišljaju Antonija i Magdalena. Antonija Tolić radi kao pedgog u DV Gajnice, a Magdalena Blažević je odgojitelj u istome vrtiću. Antoniju zanima istraživanje svakodnevne prakse u vrtiću i njezin utjecaj na dijete, a Magdalena u radu s djecom najviše voli koristiti slikovnice, priče i bajke.

Njih dvije će prezentirati istraživanje u kojem su sudjelovala djeca DV Gajnice, iz skupina u Podsusedu i objektu G2, na adresi Peruanska 1. Zahvaljujemo djeci i njihovim roditeljima na suradnji.

Tema istraživanja bila je „Utjecaj slikovnica na emocionalni razvoj“. Istraživanje je provedeno u dva objekta sa djecom u dobi od tri do četiri godine. U kontrolnoj i eksperimentalnoj skupini djeca su testirana istim testom, a testirao ih je neutralni ispitivač koji nije znao u kojoj će se skupini provoditi radionice interaktivnog čitanja slikovnica.

Nakon inicijalnog testiranja s kontrolnom skupinom nisu ciljano rađene aktivnosti za poticanje emocionalnog razvoja, dok su se u eksperimentalnoj skupini provodile ciljane radionice interaktivnog čitanja slikovnica.

Djeci su ponuđene fotografije lica i slike situacija iz kojih su trebali prepoznati i imenovati četiri osnovna osjećaja tuge, sreće, ljutnje ili straha.

U eksperimentalnoj skupini provedeno je pet čitalačkih radionica kroz pet tjedana. Slikovnice putem kojih su se djeca uživljavala u osjećaje likova su: „ Gospodin Nosko nalazi prijatelja“, D. Kulot i H. Ullrich, „ Pričaj“, D. Bruna, „ Pauli, ti zločesti Pauli“, B. Weninger i E. Tharlet, „ Kada sam tužan“, „ Kada sam sretan“, „Kada se bojim“, „ Kada se ljutim“, T. Moroney.