Sloboda jata
Emil Döring rođen je 1982. godine u Čakovcu gdje je završio srednju Graditeljsku školu, nakon čega upisuje Tekstilno tehnološki fakultet u Zagrebu - smjer Dizajn tekstila. Svoj umjetnički rad počinje slikanjem akrilnom tehnikom te uljem na platnu, a kasnije eksperimentira i potvrđuje svoj izraz spajanjem različitih tehnika od spomenutih do metala i keramike. Osim slikanja izrađuje i umjetničke instalacije također u kombiniranoj tehnici. S keramikom je započeo novi ciklus u svom stvaralačkom radu, a raku tehnika jedna mu je od omiljenih. Izlagao je na skupnim izložbama, a Sloboda jata njegova je prva samostalna izložba umjetničke keramike u raku tehnici.
SLOBODA JATA
Samozatajna jata osebujnih riba od keramike, izrađena u rafiniranoj i zahtjevnoj drevnoj japanskoj RAKU tehnici , „isplivala“ su iz tišine umjetnikova ateljea izloživši se, oslobođena, oku promatrača. Stiliziranog oblika, no i dalje prepoznatljiva u vrsti , svaka se riba kreće među srodnicama – bilo tonom, bojom ili formom. Koristeći efekt iznenađenja koji stvara RAKU tehnika sama po sebi, umjetnik dodatno individualizira koloristički bojom/tonom glazure i urezivanjem/ucrtavanjem prepoznatljivih simbola kojima pridaje mistično značenje. Ljeskaju se blistavim odbljescima i baš poput pravih riba, koje su kao i svako živo biće, jedinstvene u svojoj individualnosti - tako i ove elegantne RAKU ribe, svaka za sebe, predstavljaju umjetnički entitet. Čuvaju ga u hermetičnoj i samozatajnoj ljepoti kojom ih je podario umjetnik.
Samozatajna jata osebujnih riba od keramike, izrađena u rafiniranoj i zahtjevnoj drevnoj japanskoj RAKU tehnici , „isplivala“ su iz tišine umjetnikova ateljea izloživši se, oslobođena, oku promatrača. Stiliziranog oblika, no i dalje prepoznatljiva u vrsti , svaka se riba kreće među srodnicama – bilo tonom, bojom ili formom. Koristeći efekt iznenađenja koji stvara RAKU tehnika sama po sebi, umjetnik dodatno individualizira koloristički bojom/tonom glazure i urezivanjem/ucrtavanjem prepoznatljivih simbola kojima pridaje mistično značenje. Ljeskaju se blistavim odbljescima i baš poput pravih riba, koje su kao i svako živo biće, jedinstvene u svojoj individualnosti - tako i ove elegantne RAKU ribe, svaka za sebe, predstavljaju umjetnički entitet. Čuvaju ga u hermetičnoj i samozatajnoj ljepoti kojom ih je podario umjetnik.
Riječ raku znači sreću ili veselje.
Raku tehnika glaziranja i paljenja keramike izmišljena je u Japanu u 16. stoljeću. Tvorac tehnike je Sasaki Chôyirô. Originalne Chôyirôve neglazirane i rukom rađene posude za čaj bile su najprije pečene na niskoj temperaturi, zatim bi ih glazirao (uvijek i samo crvenom i crnom olovnom glazurom) i stavljao u vrelu, posebnu peć s temperaturom od 950°C-1000°C . Pečenje traje nekoliko sati, a čim bi se glazura rastopila, predmet se, još uvijek užaren, naglo vadi kliještima te stavlja u bačve s piljevinom koja izgori, potroši kisik i stvara dim. Od temperaturnog šoka glazura popuca i u te pukotine uđe dim koji stvori različite šare. Tako je svaki predmet rađen u ovoj tehnici neponovljiv. Ako u glazuri ima metalnih oksida, taj oksid izađe na površinu; pogotovo zlato, srebro i bakar, što radovima daje posebnu draž. Raku pečenje obavlja se na otvorenom prostoru i zahtijeva veliki oprez. Keramika napravljena na taj način uglavnom se upotrebljavala u Zen ceremoniji ispijanja čaja.
Kristina Skerlev