Učim čitati
Preduvjet za čitanje i čitanje s razumijevanjem je razvoj predčitalačkih vještina. Početne predčitalačke vještine razvijaju se kod djeteta između 2 i pol i 3 godine kada dijete prepoznaje da netko čita ili piše te da pisani tekst prenosi neku poruku. Između 4. i 5. godine dijete počinje primjećivati razliku u slovima, a oko pete godine počinje se pojavljivati i svijest o tome da se svaka riječ sastoji od zasebnih glasova. Između pete i šeste godine dijete počinje rastavljati riječ na glasove te počinje spoznavati rimu. Između šeste i sedme godine, a može i prije, dijete počinje savladavati abecedno načelo (zamjenu slova glasom) te se kod njega počinje razvijati glasovna osjetljivost. Da bi se čitanje dobro razvilo dijete mora razviti spoznaju o korespodenciji između slova i glasa (jedan glas - jedno slovo), a tome prethodi razvoj slušne analize i sinteze, odnosno sposobnost rastavljanja riječi na glasove te ponovno sastavljanje glasova u istom poretku u riječ. Čitanje je vještina koja se razvija od malena, a prvi učitelji su roditelji. Zato je važno od rane dobi poticati dijete na igranje s knjigama, čitanje, prepričavanje, osmišljavanje priča ili pjesmica jer su to važni elementi u razvoju predčitalačkih vještina i temelj odnosa prema čitanju koji dijete razvija. Predčitalačke i čitalačke vještine mogu se razviti bolje i brže ako djetetu njegovo svakodnevno okruženje nudi motivaciju za čitanje kroz slikovnice ili razne igre. Čitanje uvijek mora biti zabavno, a djetetu treba dopustiti i da samo istražuje te da samo pokušava pročitati riječ ili rečenicu ili ispričati priču. Razvijanjem motivacije i volje za čitanjem, razvijamo nužnu vještinu za sve školske aktivnosti, jer čitanjem nam sve informacije postaju dostupne.Izvor: https://www.artrea.com.hr/citanje.html
Prijedloge knjiga za početno čitanje potražite u fondu Knjižnica grada Zagreba:
https://katalog.kgz.hr/pagesResults/rezultati.aspx?&searchById=30&sort=0&age=0&spid0=30&spv0=po%c4%8detno+%c4%8ditanje&mdid0=0&vzid0=0¤tPage=1