Ususret ljetu
Sašo Petroševski Novak rođen je u Rijeci na Sušaku, Republika Hrvatska. Školovao se u Zagrebu. Aklademski je obrazovan. Godine 1988. za svoj životni poziv odabire slikarstvo. Udovoljava time sve snažnijem porivu što ga već od rane mladosti nezadrživo vuče prema likovnom izražaju – prihvaća slikarstvo kao jedini mogući način življenja.Do sada je priredio preko 40 samostalnih izložbi u Hrvatskoj i 10 u inozemstvu. Sudjelovao je na više od 40 skupnih izložbi i na oko 60 likovnih kolonija.
Odazivao se brojnim humanitarnim aukcijama i darovao više od 200 slika za pomoć stradalnicima Domovinskog rata, za što je dobio brojne zahvale i priznanja. Radi u tehnici ulja na platnu, akvarela, pastela i kombiniranih tehnika.
Živi i radi u Zagrebu i Rovinju.
KRITIKE:
"U slikama Saše Novaka naglašeno je prisutan crtež koji izgrađuje motiv slike. Crtež je osnova s kojom prilazi daljnjoj izgradnji slike. Izgrađenim osjećajem za kolor, slike Saše Novaka odišu skladnom kompozicijom tonova, iako kolor kao faktor nije nosilac sadržaja, nego skladno ugrađen u sadržaj slike. U nekim djelima slikara Novaka osjeća se sklonost prema apstrakciji u kojoj je, na konkretnu figuraciju, primjenjena nadgradnja snažne igre kolora.
Sašo Petroševski Novak je slikar koji, po svom opusu, zaslužuje pažnju i daje značajni doprinos našoj umjetničkoj likovnoj stvarnosti. On je u našoj suvremenoj likovnoj umjetnosti intenzivno prisutan u javnosti i u kritici - u nizu samostalnih izložaba, u nizu žiriranih kolektivnih izložaba, na kojima prezentira našu suvremenu nacionalnu umjetničku stvarnost."
Prof. dr. Antun Bauer
"Najviše pažnje, u tematskom smislu, autoru su privukle živopisne kućice crvenih krovova i bijelih zidova. Unutar pojedinih kompozicija one kao samostalni objekti ili s pridruženim okolišem, markiranim konfiguracijom tla, raslinja, sunca ili križa - otkrivaju trenutačna stanja atmosferskih prilika, poput osunčanosti svjetlom ili tmurnim oblacima na horizontu i u tamu uronjenim oblicima. Nastojeći da uvijek dosljedno sprovede komunikaciju između viđenog i doživljenog, slikar poseže za interpretacijama koje posredno postaju tumači stanja u prirodi, ali istovremeno i u njegovoj intimi. Dok neke od kompozicija sugeriraju vedrinu i lepršavost atmosfere, u drugim se rješenjima naslućuje grč napetosti i sumornost raspoloženja. Pokazatelji se odražavaju u gradnji slike i izričaju motiva, u rasponu od jednostavnosti kazivanja, preko uključivanja simboličkog znakovlja, do primjera modifikacije formi i na kraju zadiranja u domenu apstraktnosti."
Prof. Juraj Baldani
"U slikarstvu Saše Petroševskog Novaka oblici su strogo reducirani, izvedeni pojednostavljenim crtežom, što ispunjen rafinirano usklađenim bojama, već u ranim djelima, ukazuje na umjetnikovo nagnuće prema izuzetno izraženom kolorističkom senzibilitetu. Likovi ravnodušni za psihološka stanja, pod izričajem su neobične blagosti, a predmeti su zauzeti sami sobom. Pomno odabrani oblici u promišljenoj gradnji kompozicije prelaze u neko drugo “svoje” postojanje. Slikar bira oblike unutrašnjom ravnotežom osobnog umjetničkog senzibiliteta. Njeguje kombinacije različitih slikarskih tehnika, jer čini se da upravo u toj raznovrsnosti nalazi mogućnost slobodnijeg djelovanja pa i vlastitog samopotvrđivanja. S pažnjom odabire teme i ponire u bogatstvo nijansi sofisticirane skale boja.
Slike su statične, ali ne i monotone, prisutna je vizija, ali ne i nekontroliranost. Umjetnikova slikarska interpretacija polazi od zbilje, pretvarajući je u neku drugu stvarnost, a da pri tome nikada ne poništava njezin identitet.
Skromnost motiva temeljna je odlika slika u kojima se, kao centralni lik i glavna odrednica prostora, pojavljuje kuća. Uz nju, nerijedak je motiv sunce, što je kao radost života miluje i čempres što je kao simbol podneblja dotiče, a sve se to, u prigušenoj skali boja, nadasve skladno sjedinjuje u ozračje vjekovnog trajanja istarskog podneblja."
Prof. Mirjana Sakač