Fond

Danas fond Središnjeg glazbenog odjela broji preko 55.000 jedinica. Građa je zastupljena na raznovrsnim audiovizualnim medijima (CD, DVD, zvučne kasete, videokasete, gramofonske ploče) i tiskanoj građi (note, knjige o glazbi, glazbeni časopisi). Odjel posjeduje i referentnu zbirku glazbenih priručnika, enciklopedija i leksikona za rad u knjižnici te vrijednu građu koja se nalazi u Zaštićenom fondu, poput prvih izdanja hrvatskih skladatelja, njihovih sabranih djela, inozemnih izdanja s djelima hrvatskih skladatelja, zbirki skladbi značajnih za kulturu Hrvatske, djela s autogramima i posvetama značajnih osoba i dr.
Središnji glazbeni odjel posjeduje recentne brojeve glazbenih časopisa (posljednje tri godine) raspoložive za posudbu. Naslovi časopisa koje primamo su:

Arti musices*
BBC music magazine
Cantus*
Fontes artis musices*
Future music
Gramophone
Guitar techniques
International review of the aesthetic and sociology of music*  
Jazzwise
Musica jazz
Sv. Cecilija*
Total guitar

Čitaonica na 1. katu posjeduje i starije brojeve nekih od ovih naslova (označenih sa *), te naslove drugih glazbenih, glazbeno-pedagošlih ili audiofilskih časopisa poput:  Fusnota, Gitara, Musica sacra, Muzička kultura, Muzika, Muzika i škola, Tamburica, Techno.hr, Theoria, Tonovi, Wam, Zvuk, i dr. 
Gramofonske ploče su najstariji fond Glazbenog odjela. Nakon pauze više od dvadesetak godina, 2017. godine ponovno su se počele nabavljati. Zbog nedostatka prostora zbirka je većinom na izdvojenoj lokaciji, stoga se ploče najčešće posuđuju uz prethodnu narudžbu, dok se novije ploče nalaze u odjelu. Katalog gramofonskih ploča od 2018. godine nalazi se unutar zajedničkog elektroničkog kataloga knjižnice. 
Ladislav Mateić (1940.-2021.) strastveni zaljubljenik u jazz glazbu, inače poznat kao višegodišnji grafički urednik Večernjeg lista, tijekom života sakupio je nevjerojatnu zbirku od 1169 naslova CD-ova i 940 naslova gramofonskih ploča ponajviše free jazza, prikupljenih diljem svijeta, od Japana do SAD-a.  

Na poticaj prijatelja, glazbenika Saše Nestorovića i Zorana Ščekića koji su poznavali jedinstvenu vrijednost zbirke, Ladislav Mateić je 2020. objavio na hrvatskom i engleskom jeziku knjigu Free jazz - ponešto o glazbenicima, izdavačima i nosačima zvuka, za one koji slušaju ili će možda slušati free jazz o kojoj je zapisao da je ona "zapravo popis LP ploča i CD-a onog dijela moje diskoteke, koji uključuje snimke free jazza, ali i free improvizacija, improjazza, elektronike, eksperimentalne glazbe, suvremene klasike… U ovom slučaju Free jazz je zapravo skupni naziv za sve gore navedene stilove.“ 

Sadržajno i kvantitativno (više od 2100 naslova) zbirka je jedinstvena u Hrvatskoj, a i na širem području. Sadrži raritetna izdanja, od kojih su neka objavljena u vrlo malim nakladama od primjerice 500 primjeraka u cijelom svijetu. Nakon smrti Ladislava Mateića njegova supruga Nevenka Mateić željela je da kroz posudbu široj zainteresiranoj zajednici bude omogućena dostupnost glazbene građe uz istodobnu osiguranost dostatne razine njezine zaštite. Stoga je posredstvom Saše Nestorovića i Davora Hrvoja zbirku donirala Glazbenom odjelu Gradske knjižnice u veljači 2022. Nakon formalne, stručne i tehničke obrade korisnicima je omogućena posudba i rezervacija svih naslova, a zbirka je predstavljena u okviru pretprograma Muzičkog biennala 2023. U okviru fonda Glazbenog odjela lokacijski je izdvojena kako bi se osim na policama mogla zasebno pretraživati i u online katalogu