Chaim Potok: Zovem se Asher Lev
Ovim romanom s elementima autobiografije o odrastanju 50-ih godina 20. stoljeća u njujorškom Brooklynu (objavljenim 1972. godine) koji je ujedno i „portret umjetnika u mladosti”, ovaj ugledni američki rabin, književnik i slikar istražuje kompleksnu temu konflikta između religioznog i sekularnog u životima američkih ortodoksnih i hasidskih Židova. Asher Lev je likovno iznimno nadaren židovski dječak, kojega strast za crtanjem dovodi u neprestani konflikt s obitelji i hasidskom zajednicom. Strogi židovski ikonoklazam osporava cjelokupnu zapadnjačku umjetnost zbog njene utemeljenosti u kršćanstvu. Izučavanje povijesti umjetnosti implicira usvajanje kršćanske simbolike, a učenje likovnih tehnika umijeće crtanja i slikanja akta, što predstavlja dvostruku blasfemiju za židovstvo. Asher se ne želi odreći svoje vjere, ali ni artističke vokacije, već ta dva oprečna svijeta i svjetonazora pokušava izmiriti svojim radom i egzistencijom. Kako bi izrazio specifičnu židovsku tjeskobu i patnju, čiji je simbol vječno majčino čekanje na povratak oca na prozoru njihovog bruklinškog stana, Asher poseže za simbolom križa i slika svoje remek-djelo - „Bruklinsko raspeće”, koje će ga proslaviti, ali i odvojiti od obitelji i vjerske zajednice. Chaim Potok je u stvarnosti naslikao sliku tog naziva i simbolike.